ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راز یک حمایت یک‌صدا

| دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - روزی نیست در کشور شاهد جدال و بگومگو میان مسوولان سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه پیرامون مسایل فضای مجازی و مواردی همچون شبکه ملی اطلاعات،‌ دولت الکترونیکی، فیلترینگ و غیره نباشیم.

 در این میان بعضا شاهد اظهارات تند و گزنده‌ای هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها میان مسوولان هستیم و گاه شدت اختلافات حتی به‌اندازه‌ای بالا می‌گیرد که احساس می‌شود بحث بین مسوولان دو کشور انجام می‌شود و نه مسوولان یک کشور!

اما با وجود انبوه اختلافات میان مسوولان پیرامون فضای سایبری، نقطه‌ای در این میان وجود دارد که نه تنها مسوولان در آن هیچ موازی‌کاری و تناقض و ناهماهنگی با یکدیگر ندارند بلکه همصدا و هماهنگ و به شکل واحد از آن حمایت می‌کنند. به نحوی که حتی گاه شاهد نوعی رقابت و مسابقه در حمایت نیز هستیم و آن نقطه‌ جایی نیست جز کسب‌وکارهای موسوم به اینترنتی و شرکت‌های استارت‌آپی!

شاید ذکر مصادیقی به روشن‌تر شدن منظورمان از این یادداشت بیشتر کمک کند؛ چندی پیش معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مصوبه‌ای ابلاغ کرد که در آن شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها را ممنوع کرد. مدت کوتاهی از این مصوبه نگذشته بود که دادستان کل کشور هم شکایت از تاکسی‌های اینترنتی را ممنوع کرد. به این موارد حمایت‌های مالی و غیرمالی و تسهیلاتی گسترده معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت ارتباطات و حتی بخش‌هایی همچون اتاق بازرگانی و امثالهم را نیز اضافه کنید.

اگر خاطرتان باشد چندی پیش و در حالی که فقط زمزمه‌های سهمیه‌بندی سوخت مطرح شده بود اعضای کمیسیون صنایع مجلس هم به‌سرعت وارد عمل شده و راهکارهای تخصیص سوخت به تاکسی‌های اینترنتی را در دستور کار قرار دادند. پس اگرچه در یک سو شاهد جنگ و جدل بی‌سابقه هستیم اما در سوی دیگر این ماجرا شاهد انبوه حمایت‌های نامحدود و بی‌حد از کسب‌وکارهای اینترنتی هستیم.

 گرچه استارت‌آپ‌ها و کسب‌‌وکارهای اینترنتی نیاز جامعه امروز محسوب می‌شوند اما اینکه راز حمایت هماهنگ و یکدست از آنها چیست، محل سوال است و سوال مهم‌تر اینکه چرا در خصوص مسایل مهم‌تر و ریشه‌ای‌تر همچون وضعیت شرکت‌های حوزه آی‌سی‌تی که مشکلات قدیمی همچون مسایل بیمه‌ای و مالیاتی دارند، یا بسیاری از طرح‌ها و سامانه‌هایی که اتفاقا ایجاد شفافیت هم می‌کنند این هماهنگی و حمایت یکصدا و قدرتمند وجود ندارد؟!(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">