ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه اندازی بیلینگ همراه اول تا پایان سال

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با تشریح برنامه های مخابراتی در سال جاری از عرضه سه میلیون سیمکارت همراه اول در سال جاری،‌ پیش بینی درآمد 3هزار و 800 میلیارد تومانی این شرکت،‌ ثابت ماندن تعرفه ها، تملیک 520 نقطه در تهران برای نصب آنتن و ... خبر داد.

وحید صدوقی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تشریح برنامه های این شرکت در سال جاری اظهار داشت: واگذاری سیمکارت همراه اول امسال براساس تقاضای مشترکان خواهد بود و در حال حاضر نیز واگذاری سیمکارت های خانواده تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سیمکارت های همراه اول براساس نیاز بازار عرضه می شود که در برنامه پیش بینی واگذاری سه میلیون سیمکارت اعتباری و دائمی دیده شده است.

صدوقی با بیان اینکه سال گذشته نیز واگذاری سه میلیون سیمکارت در برنامه بود اما بر اساس نیاز بازار تا هشت میلیون سیمکارت به متقاضیان واگذار شد گفت: از کل درآمد 6 هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران در سال گذشته، درآمد همراه اول سه هزار و 600 میلیارد تومان بود و امسال نیز پیش بینی درآمد حدود سه هزار و 800 میلیارد تومانی را در برنامه داریم.
بدهی 99 میلیارد تومانی مخابرات به سازمان مالیاتی

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در توضیح بدهی 99 میلیارد تومانی این شرکت به دولت نیز به مهر گفت: از 99 میلیارد تومان بدهی شرکت مخابرات ایران که بابت مالیات بوده حدود 87 میلیارد تومان آن مربوط به شرکت ارتباطات سیار است که در سال 85 پرداخت آن انجام گرفت.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی معتقد بود که پرداخت این مبلغ باید از محل شرکت مخابرات ایران و نه از محل درآمدهای دولت انجام گیرد که با اخذ مصوبه هیئت دولت این مشکل حل و پرداخت انجام شده مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
افزایش تعرفه نخواهیم داشت

صدوقی از بررسی تعرفه سرویسهای مخابراتی خبر داد و گفت: در بحث تلفن همراه افزایش تعرفه در دستور کار قرار ندارد و احتمال افزایش نرخهای تلفن همراه خیلی ضعیف است اما امکان افزایش نرخ پالس تلفن ثابت وجود دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه همه ساله به دلیل عدم افزایش نرخ پالس تلفن ثابت از منابع داخل شرکت مخابرات ایران مبالغ سنگینی به این بخش اختصاص می یافت گفت: با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران در حال پیگیری و حل این موضوع هستیم تا نرخ مورد نظر اصلاح شود.

وی با اشاره به اصلاح نرخ استهلاک کابل های مخابراتی افزود: با اصلاح نرخ استهلاک کابل های مخابراتی استانها حدود 20 ریال هزینه پالس تلفن ثابت را کاهش دادیم.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده بالغ بر 71 درصد از 1500 رشته کابل پرظرفیت تلفن ثابت استان تهران مستهلک شده است افزود: 29 درصد باقی مانده این کابل ها نیز با میانگین عمر حدود 5 سال زیربار هستند که تا پنج سال آینده کل سرمایه مخابرات استان تهران مستهلک می شود.

صدوقی با تاکید بر اینکه ضریب استهلاک غیر واقعی، هزینه مضاعفی را برای کاربران ایجاد می کرد خاطرنشان کرد: براساس کار کارشناسی در سال 86 و نیز گزارش تطبیقی موسسه حسابرسی براساس اطلاعات استاندارد دنیا از کشورهای هنگ کنگ، روسیه، آلمان و آمریکا میانگین ضریب استهلاک کابل بالغ بر 27 سال است اما برای مثال در استان تهران بیش از یک درصد کابل های مخابراتی بیش از 40 سال عمر دارد و سرویس ارائه می کند.

وی افزود: در صدد اصلاح نرخ استهلاک کابل های مخابراتی و واقعی کردن هزینه ها برای مشترکان هستیم که با موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به زودی این قیمت ها واقعی خواهد شد.
تملیک 520 نقطه در تهران برای نصب آنتن

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در مورد وضعیت شبکه همراه اول و بازسازی این شبکه نیز گفت: شبکه همراه اول به طور دائم در حال توسعه است و سال گذشته این شبکه در تهران برای ظرفیت 10 میلیون بازطراحی شد که از مهمترین اقدامات صورت گرفته آن می توان به اصلاح زاویه آنتن ها اشاره کرد.

وی با اشاره به ارتقای ظرفیت شبکه همراه اول از برنامه این شرکت برای تملیک و نصب حدود 520 سایت تلفن همراه در تهران در سال 89 خبر داد و گفت: بهینه سازی دائم در حال اجرا است و حتی ساخته شدن یک ساختمان نیز در شبکه ما تاثیر گذار خواهد بود.

به گفته وی پوشش و اصلاح شبکه و نیاز مشترکان در نقاط مختلف باید تامین شود و به همین دلیل طراحی و بهینه سازی و نگهداری به طور مستمر در حال اجرا خواهد بود.

صدوقی با اشاره به شاخص های کیفیت شبکه در پروانه فعالیت اپراتور اول مخابرات ایران گفت: وضعیت شبکه همراه اول از شاخص های پروانه بهتر است به طوری که درصد قطعی موبایل در این پروانه سه درصد دیده شده است در حالیکه میزان درصد قطعی موبایل در کل کشور 5/1 درصد است.
اتمام پروژه مرکز صورتحساب گیری یکپارچه همراه اول

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در مورد وضعیت قرارداد 110 میلیارد تومانی این شرکت با شرکت صاایران برای ایجاد و توسعه شبکه یکپارچه صورتحساب گیری (بیلینگ) گفت: قرارداد همکاری با شرکت صاایران در سال 85 با خرید سورس نرم افزار از دانشگاه خواجه نصیر برای بخش امور مشترکان انجام شد و این مرکز با تولید داخل بومی سازی شد.

وی گفت: هم اکنون به اتمام این قرارداد رسیده ایم و قرار است شرکت صاایران با 26 میلیارد تومان چند ماژول باقی مانده این قرارداد را با تجهیزاتی که همراه اول تهیه می کند ظرف 9 ماه آینده به اتمام برساند.

  • ۸۹/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">