ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه مراقبت خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۴ هزار دانش آموز که رفتارهای پرخطر داشتند شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر منصور کیایی درباره آسیب های اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: برای شناسایی آسیب های اجتماعی دانش آموزان سامانه ای به نشانی www.moraghebat.medu.ir در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: تمام مدارس کشور به این سامانه متصل هستند و با آغاز سال تحصیلی فاز اصلی سامانه آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سامانه مراقبت آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد، خودزنی، خودکشی و دیگر آسیب ها به صورت پرسش از مدیران ذکر شده است تا آنان درباره آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش آموزان پاسخ دهند.

وی بیان کرد: سوالات در قالب دو دسته که نخست به وضعیت خطرپذیری مدارس کشور می پردازد و دسته دوم نیز فراوانی وضعیت رفتارهای پرخطر را ارزیابی می کند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه شیوه کار ما اغنایی است تاکید کرد: از مدیران مدارس درخواست کرده ایم تا در این سامانه فعال عمل کنند و آسیب های اجتماعی را ثبت کنند.

وی ادامه داد: ما از روش های مختلف آموزشی، آگاه سازی، مددکاری و ... نیز استفاده می کنیم و همچنین در مناسبت هایی همچون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس نیز فعالیت های فرهنگی داریم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در معرض خطر را نیز شناسایی می کنیم و به آنان خدمات آموزشی، درمانی، مددکاری ارائه می دهیم.

وی افزود: ۴۵ درصد از مدارس تحت پوشش آموزش پیشگیری هستند. در سال تحصیلی گذشته ۴ هزار دانش آموز دارای رفتارهای مخاطره آمیز شناسایی شد که آنان به کمک های فوری نیاز داشتند.

  • ۹۶/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">