ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌ اندازی سایت همسر یابی منعی ندارد

| چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۱ نظر

یک جرم شناس گفت: منع قانونی برای راه اندازی سایت های همسریابی وجود ندارد.

دکتر علی نجفی توانا اظهار داشت : فعالیت سایت های همسریابی به عنوان یک حرفه و شغل محسوب می شود و در صورت کسب مجوز از سوی نهادهای مربوطه هیچ منع قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

وی افزود : موضوع همسریابی بحث ظریفی است و سوءاستفاده از آن باعث طبعات سنگین برای جوانان و خانواده ها می شود. در جامعه ما با توجه به اشتیاق جوانان به عضویت در شبکه های اجتماعی و دوست یابی ،سایت های همسریابی هم با استقبال جوانان روبرو شده است. اما متاسفانه درباره فرهنگ استفاده از این سایت ها کاری از سوی نهادهای مسوول صورت نگرفته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد، متاسفانه جوانان امروز فقط به ظاهر طرف مقابل و مسائل مالی توجه دارند و دیگر توجه ای به معیارهای حقیقی و ارزشی نمی شود.توجه به ظواهر باعث بروز مشکلاتی مانند ایجاد توهم ، فریب در ازدواج و نمایان شدن تفاوت در ظاهر و باطن افراد می شود. حال در ازدواج های اینترنتی با توجه به اینکه شناخت افراد از یکدیگر کم است و اطلاعات ارائه شده نیز در برخی مواقع دروغ می باشد این مشکلات تشدید شده و بیشتر دیده می شود.
**‌ سایت های همسریابی عامل افزایش روابط فرا زناشویی در مردان

یک روانشناس گفت: سایت های همسر یابی باعث افزایش روابط فرا زناشویی در مردان می شود.

دکتر مریم یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اثرات منفی سایت های همسریابی در جامعه اظهار داشت: بر اساس تحقیقاتی که در بین برخی جوانان مخاطب سایت های همسریابی انجام داده ام آنها برای انتخاب همسر آینده سراغ این سایت ها نمی روند. با توجه به فرهنگ حاکم در جامعه فردی که برای انتخاب همسر در این سایت ها ثبت نام می کند فردی قابل اطمینان برای ازدواج دائم نیست.

وی یکی از آسیب های این سایت ها در جامعه را افزایش روابط فرا زناشویی در میان مردان اعلام کرد و افزود: همانطور که اشاره شد مردان ایرانی زنان ثبت نام شده در این سایت ها را برای ازدواج دائم مناسب نمی دانند و اغلب مراجعه کنندگان به این سایت ها مردان متاهل هستند. افرادی که به دنبال روابط فرا زناشویی هستند بیشتر سراغ این سایت ها می روند زیرا به راحتی می توانند در آنجا برای خود همسر موقت پیدا کنند.

این روانشناس تاکید کرد: سرکوب فرزندان در سن کودکی و نوجوانی باعث می شود آنها اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و در روابط اجتماعی شان با مشکل روبرو شوند. حال این افراد برای پیدا کردن همسر آینده به جای جستجو در جامعه سراغ این سایت ها می آیند. والدین برای پیشگیری از این موضوع نباید رفتاری سرکوبگرانه با فرزندان داشته باشند.

دکتر یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: سایت های همسریابی در کشور های خارجی یکی از راه های انتخاب همسر است اما در ایران به دلیل اینکه در این زمینه فرهنگ سازی نشده، اغلب آشنایی های صورت گرفته در این سایت ها به ازدواج ختم نمی شود.

  • ۹۱/۰۵/۰۴

نظرات  (۱)

سلام بله من هم با نظر شما موافقم این سایتها برای ازدواج نیست و اگرم اگرم اگرم برای ازدواج باشد بعداپشیمانی به وجود می آورد که دیگر پشیمانی سودی ندارد اگر انسان با توکل بر خداوند و اعتماد به خودش که انسان مستقلی است که سرنوشت خود را می سازد ایمان داشته باشد مطمن باشد که خداوندمتعال آن مرد ایده هایش را برایش سر راهش می گذارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">