ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مستند سازی سیستم مدیریت بحران در قالب سامانه سما ایجاد شد.

مهدی رحمتی نژاد در گفت وگو با فارس گفت: توسعه و بهینه سازی  نظام پایش و مستند سازی سیستم مدیریت بحران (سامانه سما) از اقدامات مهمی است که انجام شده است.

وی افزود: در این سامانه دریافت لایه های اطلاعاتی و استفاده از پایگاه اطلاعاتی سازمان ها و دستگاههای ذیربط در حوزه مدیریت بحران و بارگذاری آنها را انجام می دهیم.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با استناد به بند 5 از ماده 8 (مستندسازی حوادث،اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها) و همچنین بند 17 از ماده 8 ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات به کمک شبکه های اطلاعاتی مراکز علمی ـ تحقیقاتی ذیربط و سازمان های اجرایی مسئول و تشکیل مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث وابسته به سازمان انجام می شود.

رحمتی ادامه داد: همچنین قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در سامانه طراحی شده برای مدیریت بحران، اصلی ترین عنصر و مشخصه بارز سیستم است و تمام مراحل از ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه،تا ثبت خسارات،بودجه،پروژه ها،تجهیزات،آموزش ها و مانورها و شورای هماهنگی استانها و... را در برمی گیرد.

رحمتی گفت: مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور،موسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل جاده ای وسیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) پرداخته شده است.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این سیستم جدید به منظور اتوماسیون اطلاعاتی مدیریت بحران با رویکرد مدیریت اطلاعاتی حوادث و به صورت Web Base در قالب10 زیر سیستم پیاده‌سازی شده است.

  • ۹۷/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">