ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی پورتال جدید سازمان ثبت‌ اسناد

| دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی پورتال جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آدرس WWW.SSAA.IR از هفته آینده خبر داد.

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در گفت‌وگو بافارس از راه‌اندازی پورتال جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آدرس WWW.SSAA.IR از هفته آینده خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه فناوری، پورتال جدیدی در این سازمان آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سایت از روز عید غدیر خم و به عنوان پورتال جامع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آغاز به کار خواهد کرد، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس WWW.SSAA.IR مراجعه کنند و از خدمات این پورتال استفاده کنند.

تویسرکانی با اشاره به اینکه این پورتال در قدم اول بخشی از خدمات را ارائه خواهد داد، افزود: در بخش بعد در صدد هستیم که عمده فعالیت‌ها و خدمات سازمان را از طریق این پورتال ارائه بدهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: از هفته آینده مردم می‌توانند با مراجعه به این پورتال، ضمن آشنایی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هم اخبار حوزه‌های ثبتی را مشاهده کنند و هم از قوانین و بخش‌نامه‌ها در حوزه املاک و اسناد و هم راهنمایی‌های مختلف در زمینه ثبت شرکت، ثبت مالکیت صنعتی و اجرا استفاده کنند.

وی ادامه داد: بنا داریم با ساماندهی این پورتال، اطلاعات و آمار عملکردی را برای بهره‌برداری مراجع ذیربط و پژوهشگران قرار دهیم. اخذ پیشنهادات مردم، ثبت شکایات و بازرسی، پذیرش ثبت اختراعات و علایم و بخشی از ثبت شرکت‌ها را نیز در این پورتال خواهیم داشت.

تویسرکانی با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی و ارائه شناسه ملی افراد حقوقی از دیگر خدمات این پورتال خواهد بود، گفت: در گام آخر قرار است تمام آگهی‌های ثبتی که در حال حاضر میلیون‌ها آگهی در جراید چاپ می‌شود ولی مردم نمی‌توانند همه آنها را مشاهده کنند، در این پورتال نمایش داده شود.
وی با تأکید بر اینکه سعی داریم به سرعت این پورتال را توسعه دهیم تا حجم مراجعات را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: کاهش مراحعان یکی از ابزار مهم در کاهش فساد و تخلفات در دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: آمار عملکرد تمام دفاتر در سراسر کشور، در این پورتال ثبت خواهد شد.

تویسرکانی با بیان اینکه امیدورایم رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی به سازمان ثبت اسناد کمک کنند، گفت: هرچه در کاهش مراجعان موفق باشیم، هم از نظر اقتصادی و هم اجتماعی و سیاسی،‌ از جهت ایجاد نظم حقوقی و کاهش پرونده‌های دعاوی شاهد نتایج مثبت خواهیم بود.

  • ۸۹/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">