ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رایزنی برای رفع ابهامات عرضه سهام مخابرات

| يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

به دنبال پاسخی که شرکت مخابرات به هیات پذیرش بورس ارایه کرد، این هیات طی نامه‌ای به مخابرات خواستار ارایه اطلاعات تکمیلی شد که در حال حاضر در حال رایزنی برای دریافت اطلاعات تکمیلی برای پذیرش شروط شش گانه از سوی شرکت مخابرات برای عرضه بلوکی سهام در بورس هستیم.

محمد رضا رستمی ـ معاون ناشران و اعضا شرکت بورس ـ ‌در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: هیات پذیرش باید مطابق ماده 9 دستورالعمل پذیرش بعد از بررسی اطلاعات دریافتی اقدام به صدور مجوز جهت انجام معامله بلوکی کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف هیات پذیرش شفاف سازی پیرامون این عرضه و اطلاع رسانی به خریداران و فعالان بازار سرمایه در خصوص شرکت مخابرات است و تصمیم گیری در مورد زمان عرضه بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پذیرش بیمه‌ها در بورس با بیان اینکه اطلاعات نهایی این شرکت‌ها در حال دریافت است، گفت: در حال حاضر این شرکت‌ها بودجه 88 خود را ارایه نکردند ولی در حال تکمیل اطلاعات خود هستند.

به گفته معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس در صورتیکه اطلاعات مورد نظر تکمیل شود بیمه البرز می‌تواند در شهریور وارد بورس شود."

به گزارش ایسنا، هیأت پذیرش اوراق بهادار تهران بعد از اعلام عرضه بلوک 50 درصدی به‌علاوه یک سهم مخابرات در 18 شهریور ماه به قیمت هر سهم 340 تومان، در 13 مرداد ماه با تکیه بر ماده 9 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار 6 شرط را تعیین و عنوان کرد، قبل از عرضه بلوک 51 درصدی مخابرات در 18 شهریور ماه، شرکت مخابرات باید چهار استعلام از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص مجوز انتقال مزبور، سازمان حسابرسی در خصوص بند 9 گزارش حسابرس برای سال مالی 87 ، تأثیر این واگذاری (تحلیل فرصت‌ها و تهدیدات احتمالی) در وضعیت مالی آتی شرکت مخابرات ایران از مدیریت آن شرکت و استعلام اینکه آیا واگذاری مزبور تأثیری بر پروانه فعالیت شرکت دارد یا خیر از شرکت مخابرات ایران انجام شود.

از سوی دیگر براساس دو شرط دیگر باید بررسی تأثیر قانون نحوه‌ اجرای اصل 44 قانون اساسی ج.ا.ا و تشکیل شورای رقابت بر چشم‌انداز فعالیت شرکت و عرضه‌ عمده مزبور بر تغییر مالکیت شرکت و استعلام آن از مدیریت شرکت مخابرات انجام شده و انعقاد قرارداد مربوط به ماده 37 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عمل می آمد.

  • ۸۸/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">