ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رایزنی برای نجات کافی‌نت‌ها

| چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توسعه اینترنت، حجم کار کافی‌نت‌ها کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شده‌اند که در حال رایزنی برای ارائه توأمان برخی خدمات در کافی‌نت و دفاتر پیشخوان هستیم.

مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات دفاتر خدمات اینترنتی (کافی‌نت‌ها) از تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی و رفع مشکلات این دفاتر خبر داد.

وی توضیح داد:‌ با توسعه اینترنت و فراگیری ابزارهای شخصی متصل به اینترنت، حجم کار کافی‌نت‌ها به طور چشمگیر کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شده‌اند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: در حال حاضر تنها در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی کافی‌نت‌ها پرکار هستند و در باقی ایام سال کار چندانی ندارند.

میرمهدی تصریح کرد:‌ در حال حاضر برخی از خدمات متعلق به کافی‌نت‌ها هستند اما توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود که معتقدیم هر کدام باید به حق خود فعالیت و درآمد کسب کنند. 

وی ادامه داد: برای مثال خدماتی از جمله ثبت‌نام شناسنامه، کارت ملی و اتباع خارجی جزو فعالیت کافی‌نت‌ها است که توسط دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود و در حال رایزنی با اتاق اصناف و استانداری برای ارائه توأمان این دفاتر در کافی‌نت و دفاتر پیشخوان هستیم.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به این سؤال آیا این تفکر مخالف یکپارچگی ارائه خدمات و به معنی موازی‌کاری نخواهد بود؟ گفت: نوع فعالیت کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان متفاوت است. در کافی‌نت مردم مراجعه می‌کنند و کار را خودشان انجام می‌دهند اما در دفتر پیشخوان اپراتور پشت سیستم کار را برای مراجعه‌کننده انجام می‌دهد و با توجه به نحوه انجام کار و قیمت، انتخاب با مردم باید باشد که به کدامیک مراجعه کنند.

میرمهدی تصریح کرد: به دلیل نوع ماهیت انجام کار، در کافی نت ها قیمت ارائه خدمات پایین‌تر از دفاتر پیشخوان است.

وی تأکید کرد: سازمان اتباع خارجی که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت کشور اداره می‌شود ارائه خدمت ثبت نام اتباع خارجی توسط کافی‌نت‌ها را به اتحادیه فناوران پیشنهاد کرده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

میرمهدی خاطرنشان کرد: برای تشکیل کارگروه ویژه سازماندهی کافی‌نت‌ها از فعالان بازار کافی‌نت‌ و صاحب‌نظران این بخش برای مشارکت فعال دعوت شده است که مشارکت مستقیم افراد درگیر با این بازار در رفع مشکلات آن تأثیر خواهد داشت.

  • ۹۶/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">