ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد 125 درصدی مرسولات در تجارت الکترونیکی

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت پست گفت: طی سال گذشته، حجم ترافیک مرسولات مبادله شده در حوزه تجارت الکترونیکی نسبت به زمان مشابه سال 85، بیش از 125 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد حسن محبیان عراقی اظهار داشت: در طول سال 86 بیش از 640 هزار مرسوله در سطح کشور به واسطه انجام تجارت الکترونیکی مبادله شده است.

وی افزود: این در حالی است که این آمار در سال 85 به 283 هزار و 761 مرسوله رسیده بود و با تلاش صورت گرفته در سال گذشته، بیش 125 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت پست تصریح کرد: این مبادلات موجب شد تا درآمدی در حدود شش میلیارد و 520 میلیون ریال از این حوزه‌ برای شرکت پست محقق شود.

وی تأکید کرد: در طول دو ماهه نخست سال جاری نیز ترافیک مرسولات مبادله شده در این حوزه به 148 هزار و 354 عدد رسیده است.

محبیان در خصوص اهداف پیاده سازی این سرویس در شبکه پستی گفت: افزایش ارائه خدمات به مردم در راستای شبکه پستی، مشارکت در تحقق دولت الکترونیکی، کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری و همچنین کاهش هزینه‌های کلان در نقل و انتقالات از جمله مهمترین اهداف ارایه این سرویس است.

وی افزود: هم اکنون، عملیات قبول مرسولات خرید و فروش اینترنتی در بیش از 100 شهر صورت می‌پذیرد و این در حالی که عملیات توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ‌های صورت گرفته، طی سال جاری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای تجهیز 250 نقطه در سراسر کشور به منظور ارایه این سرویس تأمین خواهد شد و در همین راستا، تا کنون، اعتبارات مربوط به تجهیز 170 نقطه تأمین شده است.

مدیر عامل شرکت پست اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 600 فروشگاه در ارایه این سرویس مشارکت داشته و محصولات خود را به صورت اینترنتی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، این سرویس به دو صورت تحویل در مقابل بها (COD) و همچنین استفاده از کارت‌های پیش پرداخت به متقاضیان ارایه می‌شود.

  • ۸۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">