ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد 720 واحدی شاخص بورس با بازگشایی نماد مخابرات

| چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

با بازگشایی نماد مخابرات و اثر 615 واحدی در رشد بی سابقه و 720 واحدی شاخص بورس در ساعات میانی معاملات امروز، همه پیش بینی ها از روند این متغیر بهم ریخت و بازار سهام چهره دیگری را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش فارس، بازگشایی امروز نماد معاملاتی شرکت مخابرات بعد از یکماه دوری از تابلوی معاملات موجب شد تا ضمن ثبت رکورد های جدید، بازار سهام چهره دیگری از خود به نمایش بگذارد.

براساس این گزارش، مخابرات در حالی پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی و گروه را به ترتیب از 100 به 114 ریال و از163 به 208 ریال افزایش داده که با این رودیداد، نماد معاملاتی این شرکت بزرگ بورس در ساعات میانی معاملات بازگشایی شد.

با باز شدن نماد معاملاتی " اخابر " بیش از 100 میلیون سهم آن مورد داد و ستد قرار گرفت و طی این معامله، قیمت 159 تومانی هر سهم مخابرات با رشد قابل توجه 714 ریالی ( معادل 50 درصد) به 230 تومان رسید و سپس در نوسان قیمت بین 245 و 214 تومان متغیر شد.

این افزایش چشمگیر و حیرت انگیز که با توجه به رشد پیش بینی سود هر سهم و قیمت 340 تومانی هر سهم در معامله بلوک 51 درصدی آن رخ داد موجب شد تا مخابرات در رکوردی جدید به تنهایی شاخص بورس 615 واحد بالا ببرد . اتفاقی که تاکنون در عمر 41 ساله بورس مشاهده نشده بود.

این رویداد بی سابقه موجب شد تا به توجه به اثر مثبت شرکت های دیگری چون پالایش نفت اصفهان و حفاری شمال بر شاخص بورس ، پیش بینی ها از روند حرکتی این متغیر به هم ریخته شود. چرا که در حالی شاخص بورس روز گذشته در آستانه عبور از خط مقاومت 11 هزار واحدی قرار گرفته بود که کارشناسان بازار سهام انتظار داشتند روند صعودی شاخص برای عبور از مرز 12 هزار واحدی در هفته های آینده باشد اما بازگشت شرکت مخابرات و رشد قیمت سهام آن موجب شد تا تحقق این پیش بینی در فرصت بسیار کوتاهتری باشد.

از سوی دیگر جهش بی سابقه و 720 واحدی شاخص بورس ( معادل 6.1 درصد) موجب شد تا ضمن رکوردشکنی در بیشترین رشد روزانه شاخص، این متغیر در بالاترین رقم ممکن در طول دو سال اخیر قرار باشد و عدد 11 هزار و 703 واحدی را نشان دهد.

این همه در حالی است که برخی از کارشناسان با توجه به رشد بی منطق سهام برخی شرکت ها چون صدرا و آذر آب معتقدند در بخشی از بازار سهام حباب قیمتی تشکیل شده است.

  • ۸۸/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">