ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در نشست خبری جامعه گردشگری الکترونیکی ایران مشکلات این جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین‌زاده، دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در یک نشست خبری با اشاره به اینکه نتیجه 2 سال تلاش جامعه برای اعطای نشان اطیمنان گردشگری در سال 92 به سراسر کشور ابلاغ شد، گفت: از تفاوت‌های مهم کسب و کار اینترنتی در گردشگری با سایر صنوف این است که سامانه‌های خدمات سفر، انسان را جابه‌جا می‌کنند و باید به نیازهای مختلف او توجه داشته باشند در صورتی که سایر صنوف کالا جابه‌جا می‌کنند، بنابراین ضرورت و حساسیت‌های ویژه‌ای با در نظر گرفتن سلایق و علایق مختلف وجود دارد که در این صنف مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با توجه به استقرار سامانه‌های بزرگ برای همکاری با کارگروه خدمات رزرواسیون آنلاین، افزود: با حضورفعال‌تر همکاران موضوعات مالیاتی، دامپینگ، رفتارهای غیرحرفه‌ای، رقابت‌های ناسالم و بسیاری از مسائل احصاء و از طریق دستگاه‌های مختلف پیگیری‌های لازم و اقدامات قانونی برای ساماندهی انجام می‌شود.

در ادامه این نشست، هر یک از مدیران سامانه‌های آنلاین توضیحاتی درباره مشکلات جاری با هتل‌ها، گردشگران و مالیات و به طور کلی خسارات ناشی از دامپینگ در فضای کسب و کار الکترونیکی توضیحات مبسوطی ارائه نمودندکه در این رابطه خزایی، یکی از مدیران این سامانه‌ها بیان کرد: هزینه‌های قابل توجه این کسب و کار و اشتغال‌زاییِ بیش از 50 نفر در هر سامانه از یک طرف و از طرف دیگر نبود حمایت کافی از طرف دستگاه‌های مرتبط و رعایت نشدن اصول حرفه‌ای فعالیت از سوی سامانه‌های تازه‌کار بخشی از مشکلات ما است.

وی سپس با ارائه پیشنهادهایی درخواست کرد؛ راهکارهایی در دستور کار فوری جامعه و سازمان‌های مختلف قرار گیرد.

افشاری از دیگر مدیران سامانه‌های بزرگ رزرواسیون بیان کرد: وحدت و همدلی نیاز ضروری امروز سامانه‌ها و نیز تهیه قراردادهای تیپ و هماهنگی در چارچوب‌های کلی قرارداد‌ها و همکاری جدید مدیران ارشد سامانه‌های معتبر در نرخ‌گذاری، در جلسات منظم هفتگی تأثیر بسزایی در ایجاد فضای سالم کسب و کار دارد.

در این نشست تخصصی و حرفه‌ای کلیه مدیران حاضر، در جلسه با امضای صورت جلسه‌ای به رعایت موضوعات مورد توافق برای حفظ حقوق همکاران و گردشگران متعهد شدند. تعدادی از این مدیران مسؤولیت گرفتند با بررسی و رصد روزانه کسب و کار اینترنتی، مشکلات پیش آمده را از طریق جامعه گردشگری الکترونیک به سازمان‌های مرتبط منعکس کنند و از این پس در جلسات دو هفته یکبار مدیران سامانه‌ها این موضوعات را بررسی و پیگیری کنند.

  • ۹۶/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">