ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رفع ایرادات واگذاری مخابرات از سوی دولت

| جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۸۸، ۰۶:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به گزارشات شش ماهه این دیوان از روند خصوصی سازی به دولت و مجلس از رفع ایرادات واگذاری سهام مخابرات از سوی دولت خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ، عبدالرضا رحمانی فضلی درباره شیوه نظارت دیوان محاسبات براجرای اصل 44 قانون اساسی اظهارداشت: پس ازبررسی چگونگی واگذاری سهام مخابرات، نتیجه را به دولت دادیم و دولت نیز اعلام کرد که نگرانی های ما را رفع کرده که به نظرم رفع شده است.

وی با بیان اینکه ما نظرات خود در مورد همه واگذاری‌ها را به طور مستمر به مجلس ارائه می‌دهیم ، گفت:

در بررسی های واگذاری دستگاهها و سازمان ها به بخش خصوصی ، مواردی را که احساس کنیم تخلف شده یا در موردی از قانون عدول شده، ضمن ارائه گزارش به رئیس جمهوری و دستگاههای مربوطه، مجلس را نیز نسبت به روند واگذاری ها مطلع می کنیم.

رییس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: بدهی شرکت مخابرات از مواردی است که تحت عنوان ودیعه از مردم گرفته شده است و در واگذاری سهام این شرکت به آن توجه نشد .البته در این موارد وزارت صنایع، شرکت مخابرات و سازمان خصوصی سازی به گزارشات ما توجه و نگرانی‌های ما را رفع کردند.

رحمانی فضلی توضیح داد: در موضوع سهام مخابرات، دو مساله وجود داشت که ما به آن توجه کردیم؛ یک مورد ودیعه‌ها بود که می‌خواستیم در واگذاری تعیین تکلیف شود و ودیعه‌ها را نیز طرف خریدار بپذیرد. نکته دیگر بدهی‌های سازمان تنظیم مقررات بود، از آنجا که این سازمان دولتی است باید بدهی‌های آن نیز در این واگذاری تعیین تکلیف می‌شد که در نهایت به ما اعلام شد که تعیین تکلیف شده و کارشناسان ما نیز آن را تایید کردند.

  • ۸۸/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">