ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روابط عمومی و روزهای سخت فاوا

| دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - وزارت نیرو با وجود جایگاه و نقش مهمی که در ترویج فرهنگ مصرف انرژی در کشور دارد و این وظیفه در شرح وظایف روابط عمومی این وزارتخانه گنجانده شده، اما هنوز مدیری برای این بخش منصوب نکرده است.

شاید برخی علت را ندانند اما وزیر نیرو اتفاقا نشان داده که اهمیت بسیار بالایی برای انتصاب مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه و نقش حساس آن قایل است و این مسوولیت را کاری تشریفاتی، سنتی و کلیشه‌ای همچون چاپ بنر و تهیه عکس و خبر نمی‌داند که یکی از دوستان و آشنایان یا فردی فاقد رزومه علمی و حرفه‌ای را به آن کار بگمارد.

وزارت نیرو بعد از انتصاب یک سرپرست برای روابط عمومی نزدیک به 2 ماه است که در ابتکاری بی‌سابقه و درخور توجه، فراخوان انتخاب مدیر کل روابط عمومی برای این وزارتخانه داده که تا کنون 300 رزومه پر شده که 170 تای آنها دارای شرایط اولیه برای پذیرش این مسوولیت بوده‌اند و هنوز هم کار بررسی و انتخاب مدیر کل روابط عمومی به اتمام نرسیده است.

حوزه فاوا در چندماه گذشته شاهد تغییرات در سطوح بالای مدیریتی از معاونان وزیر گرفته تا مدیران مخابرات و همراه‌اول بوده است.

اگرچه به زعم بسیاری از آگاهان اکنون تیمی هماهنگ با وزیر ارتباطات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر شده‌اند، اما شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد روزهای سخت و پرتنشی در انتظار این حوزه است.

برای مثال وزارت ارتباطات از شبکه ملی اطلاعات، پیام‌رسان‌ها و انبوهی از طرح‌های خرد و کلان گرفته تا رفع موانع کسب‌وکارهای دیجیتال و بخش خصوصی، با فشارهای متعددی از عالی‌ترین مقامات کشوری، قوای مقننه و قضایی، مراجع عظام، نهادهای امنیتی و بالادستی، فعالان بخش خصوصی، رسانه‌ها و مردم در سال‌های پیش رو مواجه است.

بدیهی است این حجم گسترده و مهم مسوولیت‌های محوله به وزارت ارتباطات و طرف‌های ذینفع و ذیصلاح، کاری نیست که به تنهایی از عهده شخص وزیر ارتباطات ساخته باشد، ولو اینکه او شبانه روز در شبکه‌های اجتماعی به مسایل مختلف واکنش نشان دهد. لذا این وزارتخانه تا روز آخر کار خود به تیمی خبره از مشاوران و متخصصان حوزه رسانه، فرهنگ‌سازی و روابط عمومی نیاز دارد که در کنار ایشان فضای لازم را فراهم کنند. در غیر اینصورت بخش قابل توجهی از وقت وزیر ارتباطات و معاونانش به رفت و آمد در کمیسیون‌ها و نهادهای مختلف و ارایه توضیحات مکرر سپری خواهد شد.

شرکت مخابرات ایران و به ویژه همراه‌اول نیز به دلایلی از جمله تغییر مدیریت، رقبا، ادغام همراه‌اول با شرکت مخابرات، تغییرات مستمر فناوری و برنامه‌های کلان توسعه‌ای در وضعیت بسیار حساسی قرار دارند که با رویکرد و بکارگیری تیم‌های سنتی همخوانی ندارد. به همین‌ جهت جایگاه "روابط عمومی" در این شرکت‌ها نیز اهمیت دو چندان پیدا می‌کند که می‌توانند تاثیرات گسترده‌ای بر چهره مدیران و شرکت‌های مخابرات و همراه‌اول به جای بگذارند که آثار و تبعات آن تا سال‌ها نیز تداوم داشته باشد.

و در نهایت در خصوص کارکرد و اهمیت روابط عمومی در فضای تحولات سریع و پرتنش حوزه فاوا، خطاب به مدیران عامل مخابرات و همراه‌اول باید گفت: مراقب باشید که ایجاد، ترسیم و حفظ وجهه‌ای مناسب از یک شرکت نزد افکار عمومی، سال‌ها زمان می‌برد، اما تخریب آن یکشبه اتفاق می‌افتد. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">