ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روحانی: نباید شبکه‌ای انحصاری باشد

| شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

روحانی با اشاره به اینکه مردم باید ناظر بر پول خود باشند، یادآور شد: من بارها گفته ام و این بار هم تأکید می کنم که پول هایی که به دستگاه های اجرایی اختصاص می دهید را بر روی سایت بگذارید تا مردم بدانند که این پول به کدام دستگاه رفته و هر دستگاه چقدر پول دریافت کرده و چه میزان خروجی داشته است. فضای مجازی نظارت عامه مردم است و به تعبیری امر به معروف و نهی از منکر است اما برخی می گویند ما از این طریق قبول نداریم و باید در خیابان یقه مردم را بگیریم.

رئیس جمهور عنوان کرد: با جنگ و دعوا، امر به معروف درست نمی شود. همین موبایل راه امر به معروف و نهی از منکر است اما نمی دانم چرا برخی از موبایل بدشان می آید. از شبکه های اجتماعی بدشان می آید.   از اطلاعات مردم هم خوششان نمی آید و می گویند مردم در بی خبری محض باشند، شب راحت تر می خوابند.

وی تصریح کرد: ما بر مبنای حقوق شهروندی که اعلام کردیم معتقدیم که اطلاع، نظارت و انتقاد حق مردم است. از ما انتقاد کنید ما دل نازک نیستیم و از رئیس جمهور دولت انتقاد کنید که ظاهراً غیر از دولت هم نمی توانند به کسی یا جایی انتقاد کنند.

روحانی افزود: از انتقاد به رئیس جمهور برخی خیلی خوشحال می شوند. خب خوشحال شوید و به وظیفه تان عمل کنید. ما هم بدمان نمی آید. ما باید فضا را برای اطلاع مردم، اظهار نظر آنها و انتقاد مردم از ما فراهم کنیم که اینها جزئی از حقوق شهروندی است.

رئیس جمهور تأکید کرد: اینکه می گویند شبکه ای در ایران حق انحصاری نداشته باشد، حرف درستی است اما در عین حال بگذارید مردم زندگیشان را بکنند. بخشی از اشتغال ما در فضای مجازی است.

به گزارش مهر ئیس‌جمهور افزود: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهم که به فضای مجازی توجه کند؛ یک راه اشتغال ما فضای مجازی است، به همین دلیل هر اقدامی که در این چند ماه فکری شده که باید انجام شود، همواره تأکید کردم که اشتغال مردم نباید صدمه ببیند. آماری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه اشتغال در فضای مجازی مطرح کرد، مبنی بر وجود دو میلیون اشتغال در این فضا بسیار مهم است.

روحانی با تأکید بر اینکه اشتغال برای ما اصلی خدشه‌ناپذیر است، گفت: ما نمی‌توانیم بیکاری را افزایش دهیم، برای هر کاری باید راه‌حل درست و دقیق انتخاب شود، مردم را در مشکل قرار ندهیم یا کمکشان کنیم که نفس راحت بکشند و یا اذیتشان نکنیم که نفس راحت بکشند.

  • ۹۷/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">