ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روشهای مقابله با حملات رایانه ای در سایت ماهر

| دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۲ نظر

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران ضمن هشدار در مورد تهدیدهای رایانه ای، گفت: سایت "ماهر" با هدف مقابله با حملات رایانه ای اقدام به انتشار جدیدترین اطلاعات در مورد تامین امنیت فضای مجازی کرده است.

"حمید علیپور در گفت و گو با ایرنا، افزود: معرفی "بسته های به روز رسانی" ، هشدار در مورد تهدیدهای جدید امنیتی ( در فضای تبادل اطلاعات) ، معرفی ویروس ها ( بدافزارها) و آنتی ویروس ها از اقدامهای سایت "ماهر " است .

وی افزود: "مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه ای" یا به اختصار "ماهر" مرکزی است که با هدف اطلاع رسانی ، آموزش و هماهنگی در زمینه امنیت فضای تبادل داده ، ایجاد شده است.

به گفته ی علیپور، این مرکز با ایجاد هماهنگی با سایر تیمهای فوریتهای امنیتی و مراکز امداد رایانه ای در سطح کشور، اطلاعات خود را بصورت یکسان و از طریق سایت "ماهر" در اختیار همگان قرار می دهد.

معاون گسترش شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: سایت " ماهر" دارای بخشهای مربوط به اخبار و هشدارهای امنیتی برای کابران رایانه و اینترنت ، راهنایی های امنیتی است و در این بخشها کاربران با ابزارهای جاسوسی رایانه ای و راهکارهای مقابله با آن و چگونگی مقابله با ویروسها آشنا می شوند .

گفتنی است ، ایران از نظر آلودگی رایانه ای رتبه دوازدهم را در دنیا دارد و تهران دهمین شهر دنیا از نظر آلودگی رایانه ای است.

علیپور پیش از این اعلام کرده بود، اولویت کاری سال 1389 شرکت فناوری اطلاعات رفع آلودگی های رایانه ای از طریق اطلاع رسانی به کاربران است .

  • ۸۹/۰۱/۱۶

نظرات  (۲)

با سلام مطاب عالی بود
متشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">