ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روش اجرای کاهش 15 درصدی قیمت اینترنت

| دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

روش اجرای کاهش 15 درصدی قیمت اینترنت

عضو کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌ای تهران روش جدید کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش جدید قیمت اینترنت در کشور را تشریح کرد.

علی توسلی با اشاره به وعده وزیر ارتباطات برای کاهش قیمت اینترنت، اظهار داشت: پیرو این وعده کمیسیون تنظیم مقررات تغییر تعرفه‌های اینترنت را در دستور کار دارد و این موضوع در مرحله نهایی شدن است.

نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با تشریح روش کمیسیون برای کاهش تعرفه‌ اینترنت، گفت: کاهش تعرفه‌ اینترنت به روش محاسبه متوسط مصرف در دستور کار است.

وی توضیح داد: هم اکنون شرکت‌ها به میزان مشخصی پهنای باند و به همان اندازه لینک انتقال از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می کنند. صرف‌نظر از اینکه شرکت ارائه دهنده اینترنت چقدر از این ظرفیت را به مشتریان خود می‌فروشد و چه میزان ظرفیت استفاده می‌کند، باید قیمت تمامی ظرفیت خریداری شده را به زیرساخت بپردازد.

به گزارش فارس توسلی گفت: در شیوه جدید محاسبه میزان مصرف (متوسط گیگ مصرفی) برای شرکت ها در دستور کار است. به این صورت که شرکت‌ها به ازای متوسط گیگ مصرفی به شرکت زیرساخت هزینه پرداخت می کنند و به این ترتیب با حذف هزینه اضافی پهنای باند مصرف نشده از بخشی از هزینه‌های شرکت‌ها کاسته و امکان کاهش قیمت فراهم می شود.

وی گفت: پیش بینی می کنیم با این روش تعرفه اینترنت در کشور کاهش یابد.

توسلی اظهار امیدواری کرد: با تغییرات مدیریتی جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت، ایده های جدیدی مطرح می شود که می تواند در باز شدن گره‌ های چند ساله اینترنت کشور کمک کننده باشد.

در همین رابطه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کاهش قیمت ۳۰ درصدی پهنای باند اینترنت را تصویب کرد و براین اساس مقرر شد قیمت اینترنت برای کاربران نهایی ۱۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شنبه شب در جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعرفه های جدیدی برای سرویس اینترنت تصویب کرد.

براساس مصوبات این جلسه، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده است که پهنای باند اینترنت را به شرکتهای سرویس دهنده اینترنتی با ۳۰ درصد کاهش قیمت نسبت به گذشته بفروشد.

موضوع گرانی قیمت پهنای باند اینترنت یکی از دلایلی بوده که تاکنون از سوی شرکتهای اینترنتی به عنوان دلیل گرانی اینترنت مطرح شده است. براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با کاهش قیمت پهنای باند ورودی به کشور موافقت کرد.

طبق این تصمیم، مقرر شد با وجود کاهش قیمت پهنای باند اینترنت، سرویس دهندگان اینترنت نیز قیمت نهایی اینترنت به مصرف کننده را ۱۵درصد کاهش دهند.

دو سال پیش نیز وزارت ارتباطات شرکتهای اینترنتی را موظف کرده بود که اینترنت را با ۲۰ درصد تخفیف به کاربران ارائه دهند اما این ۲۰ درصد آنطور که باید در قیمت نهایی اینترنت، ملموس نبود.

وزیر ارتباطات پیش از این نیز در گفتگو با مهر، کاهش بیش از ۱۵ درصد قیمت اینترنت کاربران را وعده داده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">