ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روش‌های مقابله با فیشینگ

| يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

کاربران اینترنت مراقب بد افزارها و دسکتاپ فیشینگ که روش‌های جدید کلاهبرداری از سیستم‌های رایانه‌ای شخصی به حساب می‌آیند باشند.

یکی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فشینگ و دسکتاپ فشنیگ است. در فشینگ همانطور که قبلا گفته شد کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرس این صفحه جعلی با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزئی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می کند، در حالیکه در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی است.

به گزارش فارس این شگرد نیازمند اجرای یک بد افزار بر روی سیستم قربانی است. با توجه به توضیح قبل روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می‌گیرد. لذا با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از به دام افتادن در فشینگ لازم است به آدرس سایت دقت شود و از لینک‌هایی که در سایت‌ها و یا ایمیل‌ها برای افراد آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی به هیچ وجه استفاده نشود ولی برای مقابله با دسکتاپ فشینگ باید موارد زیر رعایت شود.

1. از نسخه‌های قدیمی ویندوز عامل مانند ویندوز XP استفاده نشود و بصورت مرتب افراد اقدام به بروز رسانی سیستم عامل خود کنند.
2. آنتی ویروس مناسب بر روی سیستم نصب و به روزرسانی شود.

3. از مرورگرهایی استفاده شودکه حاوی لیستی از سایت‌های طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آنرا دارید با لیست درون خود مقایسه می‌کنند، مانند IE7 , MOZILLA , FIREFOX , OPERA

4. مرورگر اینترنتی همیشه بروز شود.

5. از دانلود و اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های مشکوک و ناشناس جدا خودداری صورت گیرد.

6. افراد نرم افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دارای اصالت دانلود کنند و از دانلود نرم افزار های مشکوک خودداری شود.

گفتنی است در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شده است، مجرم با آلوده کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بد افزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ بر روی تعداد زیادی رایانه شخصی کرده است.

  • ۹۱/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">