ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونق مجدد بازارسیم‌کارت

| سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۷:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

بازار خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه از حالت رکود چند روز گذشته‌ی خود خارج شده و بنا بر اظهارات فعالان این حوزه بازار دوباره رونق یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بازار خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه که با ورود سیم‌کارت‌های ایرانسل دچار رکود شده بود، رونق نسبی خود را بازیافته است؛ ضمن آن که هنوز کاهش 10 تا 20 هزار تومانی قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول نسبت به قبل از توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل وجود دارد.

بنا بر اظهارات فروشندگان، بازار از حالت رکودی که در هفته‌ی گذشته با آن مواجه بود، خارج شده است، اما همچنان نمی‌توان وضعیت آن را در روزهای آینده پیش‌بینی کرد؛ زیرا هنوز چگونگی عملکرد سرویس‌ها و پشتیبانی سیم‌کارت‌های ایرانسل کاملا مشخص نشده است و ظاهرا سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور نیز در آینده‌ی نزدیک وارد بازار خواهد شد.

افشار فروتن لاریجانی - رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا در این‌باره گفت:‌ قیمت سیم‌کارت‌ها در حال حاضر با کاهش جزیی نسبت به قبل از آغاز فروش ایرانسل روبه‌روست و از طرفی با کاهش جمعیت متقاضیان سیم‌کارت‌های ایرانسل، بازار به حالت عادی خود بازگشته و شدت تقاضاها فروکش کرده است.

وی گفت: ایرانسل هنوز آن‌چنان وارد بازار نشده و تعداد زیادی را تحت پوشش قرار نداده است تا بتوان با توجه به آن انتظار تاثیر زیادی را در بازار خرید و فروش تلفن همراه داشت، اما اگر ایرانسل بتواند به خوبی عمل کند، ممکن است از نظر میزان تقاضا با اپراتور اول به یک نقطه برسد.

به‌گفته‌ی او ورود سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا و اپراتور دوم تلفن همراه در چرخه‌ی مصرف تاثیر مثبتی دارد و ایجاد رقابت می‌کند؛ زیرا طبیعتا اپراتور اول برای ارایه‌ی سرویس بهتر تلاش بیشتری کرده و در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سیم‌کارت تلفن‌ همراه، با کد دو در بازار امروز تهران به مبلغ 600 تا 605 هزار تومان خریداری ‌شد و تا 615 هزار تومان به فروش ‌رسید، همچنین سیم‌کارت صفر با کد سه تا 530 هزار تومان خریداری ‌شد و تا 535 هزار تومان به فروش ‌رسید.

سیم‌کارت‌ تلفن همراه با کد چهار نیز تا 415 هزار تومان خریداری شده و تا 425 هزار تومان فروخته ‌شد، سیم‌کارت صفر با کد پنج نیز به مبلغ 480 تا 485 هزار تومان خریداری و تا 490 هزار تومان فروخته ‌شد.

سیم‌کارت صفر با کد شش هم تا 470 هزار تومان خریداری و تا480 هزار تومان فروخته شد و سیم‌کارت‌ تالیا تا ‌90 هزار تومان خریداری ‌شد و تا ‌100 هزار تومان به فروش ‌رسید.

  • ۸۵/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">