ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که در هر سازمانی ممکن است افرادی باشند که وجدان کاری کمتری داشته باشند، گفت: با سامانه هوشمند برخط تلاش می‌شود تا نظارت بر این افراد انجام شود.

به گزارش فارس، سردار اسکندر مومنی در مراسم رونمایی ازطرح و سامانه های فناورانه شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه ها گفت: با سامانه هوشمند برخط دیده می شود که خودروی گشت در کجا است که تسهیل در کار مردم و نظارت بر عملکرد همکاران را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در هر سازمانی ممکن است افرادی باشند که وجدان کاری کمتری داشته باشد که این نظارت از این طریق انجام می شود.

مومنی گفت: دوربین همراه پلیس نیز این سه کار را انجام می دهد چون پلیس نیاز به مستندسازی صحنه دارد. صحنه تخلف و جرم ثبت و ضبط می شود و بازدارندگی ایجاد می شود وقتی فرد بداند کنترل میشود ایجاد بازدارندگی می کند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: 3 هزار پاسگاه و کلانتری داریم و در تمام پهنه ایران پاسگاه و کلانتری است از نظر کمی پلیس بزرگترین نهاد است و از نظر مراجعات مردم بالاترین مراجعات را دارد و این ویژگی ها سبب می شود تا ارتباط مردم با پلیس پیشگیری بیشتر باشد. پاسگاه و کلانتری ها ماموریت سرزمینی دارند و به تمام موضوعات رسیدگی می کنند.

وی افزود: ایجاد تحول در کلانتریها برای خدمت رسانی بهتر به مردم است و از همکاران انتظار داریم ماموریت را با دقت و سرعت عمل انجام دهند و در عین سرعت دقت را فدا نکند و صحت عمل را در نظر داشته باشند.

سردار مومنی گفت: مأموران رعایت حقوق مردم و تفاوت قائل نشدن بین اقشار مختلف را مد نظر قرار دهند. وقتی جامعه گسترده و شهرنشینی گسترش می یابد و ارتباط مردم با هم بیشتر می شود درخواست ها بیشتر می شود و دیگر به صورت سنتی و دستی نمی توان امنیت را تامین کرد باید از تکنولوژی استفاده کنیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: فعالیت مجرمان نیز به نسبت رشد تکنولوژی بیشتر شده و روش های ان ها به روز می شود باید تکنولوژی و ابزار به کمک پلیس بیاید در کار پلیس سرعت بخشیده، سریع دوربین ها ثبت و کنترل کرده و دقت دارد و ضریب خطا بسیار پایین است و برایش فرقی ندارد از چه قشری باشد و چه خودرویی باشد و به صحت عمل ما کمک میکند.

از نسخه جدید سامانه رخدادهای انتظامی رونمایی شد.

این سامانه قابلیت کنترل هوشمند گشتی‌ها و پایش پیشگیری را دارد.

همچنین قابلیت تحلیل جرایم ، بایگانی اسناد، ثبت ورود و خروج و سامانه جامع پیامکی از دیگر ویژگی‌های سامانه "رخدادهای انتظامی" است.

بنابراین گزارش، در قالب این سامانه مرکز مانیتورینگ کلانتری‌ها و دوربین البسه بر روی لباس مأموران نیز اجرایی خواهد شد.

لباس‌های دوربین‌دار پلیس در اختیار پلیس تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش تسنیم لباس‌های جدید پلیس که مجهز به دوربین‌ هستند در اختیار پلیس تهران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این دوربین‌ها که بر روی لباس ماموران پلیس نصب می‌شوند قابلیت ضبط تصاویر در حین اجرای ماموریت ماموران پلیس را دارند.

به گفته سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا امکان پایش آنلاین این تصاویر نیز وجود دارد.

 

 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به جزئیات سامانه‌های جدید پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور از تحول در خدمت‌رسانی به مردم در این مراکز خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار محمد شرفی در مراسم رونمایی از سامانه جدید پلیس پیشگیری اظهار کرد: در دیدار مهرماه سال گذشته فرماندهان پلیس با مقام معظم رهبری، ایشان نسبت به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها تاکیدات ویژه‌ای داشتند که با توجه به تاکیدات ایشان و تاکید فرمانده ناجا، شورای عالی تحول در کلانتری‌ها با 9 کمیته در زیرمجموعه آن تشکیل شد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سامانه جدید محصول اقدامات کمیته فناوری و تکنولوژی این شورا است، گفت: در این شورا تصمیم گرفته شد با توجه به بالا رفتن مطالبات مردم و انتظارات از پلیس در ارائه خدمات به مردم در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین دقت، برنامه‌ریزی برای تحول در کلانتری‌ها انجام شود و بهترین راهکار استفاده از تکنولوژی‌های مدرن بود که براساس این تصمیمات مقرر شد 800 رده پاسگاه و کلانتری به فیبر نوری مجهز و هزار تجهیزات فناورانه جدید در اختیار کلانتری‌ها قرار گیرد. 

 

* جزئیات دوربین البسه پلیس

وی با اشاره به رونمایی از دوربین‌های البسه پلیس افزود: استفاده از این تجهیزات در بسیاری از کشورها شروع شده که با توجه به تدابیر اتخاذ شده در نیروی انتظامی بخشی از نیازهای ما در این حوزه و به منظور تجهیز لباس‌های پلیس به دوربین، خریداری شد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: استفاده از این دوربین‌ها می‌تواند امکان پایش آنلاین گشتی‌های پلیس، ضبط و ثبت ماموریت‌ها و ارائه مستندات به مراجع قضایی را فراهم کند. 

شرفی گفت: همچنین در گذشته و در برخی موارد اختلافاتی بین مردم و گشتی‌های پلیس در اجرای ماموریت به وجود می‌آمد که بهره‌مندی از اینها می‌تواند علاوه بر حل این مشکلات در راستای رعایت حقوق شهروندی و کنترل رفتار ماموران نیز موثر باشد. 

 

* اطلاع‌رسانی کلانتری‌ها به مراجعان در سامانه جامع پیامکی/ کاهش 6 میلیونی مراجعه به کلانتری‌ها در سال جاری

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه سخنانش با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع پیامکی در کلانتری‌ها گفت: آمارها نشان می‌داد که سال گذشته 24 میلیون بار به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور مراجعه حضوری صورت گرفته است و با توجه به این رقم و برخی مراجعات غیرضروری مقرر شد برنامه‌ریزی برای کاهش 6 میلیون بار مراجعه به کلانتری‌ها در سال جاری در دستور کار قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه و اطلاع‌رسانی غیرحضوری به مردم یکی از این راهکارهاست که براساس آن هر مراجعه‌کننده به محض تماس با کلانتری، خواسته وی ثبت و به صورت پیامکی به وی ابلاغ می‌شود. این در حالی است که پس از ثبت مراجعات، تمام مراحل بعدی به صورت پیامکی به اطلاع مراجعان خواهد رسید و در نظر داریم به محض هماهنگ شدن سامانه‌های قوه قضائیه با پلیس، اقدامات بعدی در قوه قضائیه نیز به صورت پیامکی در اختیار مراجعان قرار گیرد تا با استفاده از این توان، از مراجعات غیرضروری به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بکاهیم تا با کاهش این مراجعات، فضا برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم مهیا شود. 

 

* تحلیل آنلاین جغرافیا و زمان جرم امکانپذیر شد/ 12 جرم مهم زیر ذره‌بین پلیس هوشمند 

شرفی در ادامه با توضیح برخی سامانه‌های جانبی از جمله سامانه ورود و خروج کارکنان و مراجعین، بایگانی و پایش گشتی‌ها به جزئیاتی از سامانه تحلیل جرائم اشاره کرد و گفت: این سامانه می‌تواند به صورت هوشمند مکان و زمان وقوع جرائم را در اختیار ما قرار دهد و امکان تحلیل جغرافیا و زمان وقوع جرم به تفکیک نوع جرائم را در اختیار پلیس قرار دهد. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از این سامانه 12 جرم مهم به صورت آنلاین در نقشه‌های GIS ثبت و نمایش داده می‌شود و امکان تحلیل جرائم را مهیا خواهد کرد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار پلیس در آینده نزدیک خبر داد.

  • ۹۶/۰۷/۱۷

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">