ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زندگی در حالتِ آماده‌باش

| شنبه, ۲ دی ۱۴۰۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - بسیاری از ایرانی‌ها با شرایط خاصی مواجه هستند و از صبح که بیدار می‌شوند تا زمان به خواب رفتن و فراموشی دنیا، باید انواع و اقسام محاسبات و پیش‌بینی‌های متعدد را در ذهن خود داشته باشند.


اگرچه در این نوشتار قطعا نمی‌توان به تمام این مسایل پرداخت و صرفا برخی موضوعات مرتبط با حوزه فناوری و ارتباطات مد نظر است.
ایرانی‌ها و مدیران کسب‌وکارهای مرتبط با اینترنت، خدمات الکترونیکی و سامانه‌ها، از صبح که قصد راهی شدن به محل کار یا مراجعه به یک اداره، مرکز درمانی و ... دارند، ابتدا باید چک کنند که اینترنت و ارتباطات آنها برقرار است و به خوبی کار می‌کند یا نه؟
آنها که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند نیز باید مراقب پر بودن باک بنزین خود هم باشند تا اگر برای مثال سامانه‌ سوخت و پمپ بنزین‌ها دچار اختلال شدند، با مشکلات بیشتر مواجه نشوند.
به جز آمادگی برای قطع و کندی اینترنت، احتمال فیلترینگ برخی خدمات باقی مانده نیز باید مدنظر بوده و جایگزین احتمالی برای آنها پیش‌بینی شود.
داشتن همزمان چند فیلترشکن با توجه به نوع اپراتوری که از آنها خدمات می‌گیرند و اطمینان از کارکرد درست آنها نیز یکی دیگر از مواردی است که باید برای آن آماده بود و چک کرد.
همراه داشتن پول نقد در خانه و همراه خود به علت احتمال اختلال در خدمات نیز یکی از الزامات است. در زمان مراجعه به برخی سامانه‌ها، ادارات، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و ... نیز باید گزینه احتمال قطع و اختلال خدمات را مد نظر داشت تا مشکلات بیشتری پیش نیاد.
با توجه به آنی و آنلاین شدن برخی خدمات! باید مراقب باز بودن حساب بانکی، استحقاق بیمه، ممنوع‌الخروجی و بسیاری دیگر از خدمات مشابه که در حال آنلاین شدن هستند، نیز بود.
هشیاری و آمادگی برای هک نشدن و نیفتادن در دام انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی، آمادگی برای حراج اطلاعات خصوصی و کاری در اینترنت، آمادگی برای مواجهه با تغییر ناگهانی نرخ خدمات، تصویب مقررات و ایجاد سامانه‌های جدید و یادگیری الزامات جدید برای جلوگیری از جریمه‌های متعاقب آن نیز بخشی دیگر از بایدهای زندگی شده است.
اگرچه هر کس می‌تواند با توجه به مسایل مرتبط با شغل، سن، مکان زندگی و غیره، به لیست مذکور موارد دیگری که باید هر روز صبح چک کند را نیز بیافزاید.
به هر حال گویی ما در شرایط «زندگی در حالتِ آماده باش» به سر می‌بریم و باید همه نوع احتمالات را هر لحظه در نظر داشته و محاسبه کنیم.

  • ۰۲/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">