ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زندگی همزمان در چند کشور

| شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - تیتر مطلب شما را به اشتباه نیندازد، موضوع درخصوص مسایل مهاجرتی و دو تابعیتی‌ها و امثالهم نیست. موضوع درباره وضعیت زندگی ایرانیان در داخل کشور است که به شکل همزمان گویا در چند کشور زندگی می‌کنند.

مثل همیشه مثال‌هایی از همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌زنم.

  1. صبح که بیدار می‌شویم، یک مقام مسوول ایرانی می‌گوید فلان پیام‌رسان یا شبکه‌اجتماعی فیلتر می‌شود. به ظهر نکشیده یک مقام مسوول دیگر ایرانی می‌گوید، این‌ها فرافکنی است و فلان پیام‌رسان‌ یا شبکه اجتماعی فیلتر نمی‌شود. و تو گویی یکی از آنها خارج نشین است و شایعه می‌کند و یکی دیگر در داخل است و اظهارات او را شایعه دانسته و تکذیب می‌کند. جالب‌تر آنکه هر دو بزرگوار طرفین این داستان، فردا صبح هم سرکارشان می‌آیند و نه این توبیخ می‌شود نه آن.
  2. فردا صبح که بیدار می‌شویم، یکی می‌گوید فلان پیام‌رسان متعلق به جمهوری اسلامی است و 25 میلیون کاربر دارد. بعد از ظهر که می‌شود یک مسوول دیگر می‌گوید، اساس و وجود این پیام‌رسان‌ها غیرقانونی است و با آنها برخورد خواهد شد. (بقیه‌اش را می‌دانید، فردایش همان دو مسوول به کار و زندگی خود مشغول هستند و هیچکدام کاری به کار هم ندارند.)
  3. یکی می‌گوید برخورد با گرانفروشانی که ارز دولتی گرفته‌اند و محصولات وارداتی را به قیمت جان فروخته‌اند، آغاز شده است و بازار به تعادل رسید. آن یکی می‌گوید گرانفروشی و احتکار در بازار ادامه دارد. (بقیه‌اش را می‌دانید، فردایش همان دو مسوول به کار و زندگی خود مشغول هستند و هیچکدام کاری به کار هم ندارند.)
  4. یکی می‌گوید با مسوولان بیمه و مالیات هماهنگ و توافق کردیم و مشکلات شرکت‌های حوزه فاوا برطرف شد. فردا صبحش مدیر یکی از شرکت‌های فاوا می‌گوید، ممیزی که به شرکت مراجعه کرده بود، با اظهار بی‌اطلاعی از توافقی که گویی در کشور دیگر خبر آن منتشر شده بود، پوست ما را کند و رفت.
  5. یک اتحادیه فراخوان می‌دهد فلان شرکت‌ها باید از فردا به ما مراجعه کرده و مجوز بگیرند در غیر اینصورت چنین و چنان می‌کنیم. فردایش یک سازمان صنفی اطلاعیه می‌دهد که فراخوان آن اتحادیه غیرقانونی است و کسی به آن توجهی نکند.

از این دست مثال‌ها اما بسیار زیاد می‌توان زد. مثل انبوهی از قوانین، مقررات، مصوبات و آیین‌نامه‌هایی که در کشور ما تصویب می‌شوند، اما اجرا نمی‌شوند و گویی خبر تصویب آنها مربوط به کشور دیگری بوده و ارتباطی به کشور ما ندارد! (نمونه دم دستی‌اش سایت‌های قماری که درگاه رسمی بانکی دارند.)

این وسط مردم اما نمی‌دانند بر اساس اظهارات مسوولان کدام کشور باید عمل کنند مسوولانی که صبح چیزی گفتند، یا آنها که ظهر گفتند یا آنها که شب؟ و این وسط فکر کنید یک سرمایه‌گذار در چنین شرایطی چطور تصمیم خواهد گرفت. (منبع:فناوران)

  • ۹۷/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">