ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زنگ خطر بلوتوث در جامعه

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به ضعف در زمینه فرهنگ سازی استفاده از رسانه های دیجیتال گفت: در حال حاضر در زمینه استفاده از بلوتوث زنگ خطر به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، عیسی زارع پور شامگاه شنبه درمراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال و همچنین مصبوعات و خبرگزاریهای داخلی استان لرستان اظهار داشت: امروز همه دنیا کمر همت را بسته تا ایران و آرمانهای انقلاب که مبتنی بر اسلام ناب محمدی است را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه دشمن این نکته را دریافته که با تحریم و جنگ نظامی نمی تواند ما را شکست دهد، خاطر نشان کرد: امروز دشمنان برای مقابله با ایران به جنگ نرم روی آورده اند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در این فضای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بحث رسانه های دیجیتال مهم ترین ابزار دشمن است، عنوان کرد: هر آنچه که در فضای واقعی وجود دارد در فضای مجازی نیزدیده می شود.

زارع پور با اشاره به مشکلات و نا آگاهی های لازم در رابطه با استفاده از رسانه ها و ابزار دیجیتال بیان داشت: بنیاد خانواده به خاطر عدم آگاهی در رابطه با بلوتوث از هم پاشیده می شود اینها به طور حتم به عنوان یک زنگ خطر محسوب می شود که ما باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به سخنان و رهنمون های رهبر در رابطه با استفاده آگاهانه از ابزارهای دیجیتال یادآور شد: با توجه به این موضوع ما در رابطه با جنگ نرم، فرهنگ استفاده صحیح، ترویج فرهنگ اسلامی و استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال کار زیادی انجام نشده است.

رئیس مرکز توسعه و فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده ار رسانه های دیجیتال فعالیتی صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر برای نهادینه کردن این فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از سال 85 راه اندازی شده است.

زارعی پور با اشاره به فعالیتهای این مرکز در کشور عنوان کرد: از زمان تاسیس این مرکز فعالیتهای مطلوب و خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از ابزارهای دیجیتال سه راهبرد را پیش بینی کرده ایم، بیان داشت: بستر سازی و حمایت از تولیدات انبوه داخلی، نظام مند شدن فضای مجازی و فرهنگسازی از جمله این سه راهبرد پیش بینی شده می باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از 10 هزار روستا اینترنت وجود دارد، یادآور شد: البته این واقعیت نیز وجود دارد که این ابزار از طرفی خوب است برای انجام کار ها و از طرف دیگر نباید تهدید ها را در این زمینه نادیده گرفت.

زارع پور با بیان اینکه در زمینه وجود فضای مجازی و رسانه های دیجیتال دارای چشم اندازهای مطلوبی هستیم، خاطر نشان کرد: شناسنامه دار کردن محصولات و سایتها، ایجاد شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی به حالت دائمی، راه اندازی 15 مرکز دیجیتال برای در اختیار گذاشتن آخرین تولیدات و... از جمله کار ها ی انجام شده در دستور کار قار گرفته است.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری چهار جشنواره رسانه های دیجیتال نیز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره دیجیتال در تهران عنوان کرد: در این جشنواره بیش از 300 کار گاه آموزش در این جشنواره تشکیل خواهد شد.

  • ۸۹/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">