ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساخت خودروی ICT بحران‌های نفتی

| جمعه, ۵ آذر ۱۳۸۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

خودروی ICT بحران نفتی برای فرماندهی بحران‌های نفتی به همت محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساخته شد.

رشید مأموری مجری این طرح در گفت‌وگو با فارس در خصوص خودروی ICT بحران نفتی گفت: این خوردرویی است که در بحران‌های نفتی می‌تواند امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نیاز آن بحران را فراهم کند.

وی ادامه داد: یعنی به نوعی فرمانده بحران در داخل این خودرو قرار می‌گیرد و می‌تواند با مجموعه‌ای که در کنار آتش و بحران هستند ارتباط برقرار کند و این اطلاعات را با دفتر مرکزی و حتی وزیر ارسال کند.

مأموری افزود: این خودرو یک ایستگاه فرماندهی ICT است برای کنترل و فرماندهی رفع بحران نفتی استفاده می‌شود و به سفارش شرکت ملی حفاری ایران طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: این خودرو می‌تواند در فاصله بین 4 تا 20 کیلومتری محل حادثه مستقر شود و همچنین این ارتباط را با نیروی امدادی برقرار می‌کند و این خودرو با شرکت ملی حفاری نیز به طور همزمان در ارتباط است و برای برقراری این ارتباط از سیستم‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کند، به همین دلیل در کل ایران امکان استفاده از این خودرو وجود دارد.

این محقق با اشاره به کارایی‌های این خودرو گفت: این بحران برای بحران‌های نفتی و آتش‌سوزی‌هایی که در مجموعه‌های نفتی به وجود می‌آید کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون یک نمونه از این خودرو برای شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده است و ما توانایی ساخت و ارتقا این خودرو را برای سایر بحران‌ها داریم و در صورتی که کارفرمای دیگری داشته باشیم خودروهای دیگر را برای مصارف مختلف طراحی خواهیم کرد.

مأموری یادآور شد: این خودرو در روز اول دی ماه تحویل شرکت ملی حفاری داده می‌شود و قیمت تمام شده این خودرو به نسبت نمونه خارجی آن حدود 40 درصد ارزان‌تر است.

  • ۸۹/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">