ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سال خوبی نبود

| دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ق.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - امسال نیز به سبک سال‌های قبل در آخرین شماره به مرور کلی مسایل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور پرداختیم. کارمان سخت و البته آسان بود.

سخت از این جهت که کار یافتن کرده‌ها و طرح‌هایی که تمام و کمال آن هم نه در کلام که در عمل به پایان رسیده باشد، دشوار بود و توفیق زیادی در این زمینه نداشتیم.

در عوض تا دلتان بخواهد متاسفانه دستمان برای یافتن و انتخاب مشکلات، ناتمام‌ها و ابهامات باز بود و کار در این بخش آسان بود هر چند که باید در این موارد هم "الاهم فالاهم" کرده و 7 مورد را انتخاب می‌کردیم.

البته در این بخش هم کار جمع‌بندی مطالب از جهت دیگری سخت و ناراحت‌کننده بود. با وجود رشد ظاهری رسانه‌ها و منابع خبری، نتوانستیم از اخبار و اطلاعات این حجم گسترده از رسانه‌ها بهره زیادی ببریم و عمدتا تنها از آرشیو خود هفته‌نامه عصر ارتباط استفاده کردیم.

این روزها حجم عمده محتوای کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی تا رسانه‌ها به شکل مرسوم آن، پر شده از مسایل سطحی، اخبار همایش‌های بی‌سر و ته، مدح مسوولان، سخنرانی، نظرات متفرفه، شعار، آمارهای غیرمستند، تبلیغات دروغین و مسایلی از این دست.

به زعم این تیپ رسانه‌ها که حجم اصلی حوزه فاوا را اشغال کرده‌اند البته امسال مثل تمام سال‌های گذشته و سال‌های آینده، سال بسیار خوب و پرکاری بود.

اما از نظر ما امسال در حوزه فاوا سال خوبی نبود. البته نه این که اصولا هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده باشد، چراکه امسال نیز مثل سنوات قبل شاهد افتتاح تعداد زیادی طرح‌، سامانه و امثالهم بودیم، اما اینکه طرح‌ها و سامانه‌ها به شکل کامل عملیاتی و به اتمام رسیده باشد، موضوع دیگری است.

اگر قرار باشد بهانه‌ای برای کم‌کاری در سال جاری پیدا کنیم، شاید بتوان عامل را انتخابات ریاست جمهوری دانست که مدیران دولت قبل، برخی سرگرم کار سیاسی بودند و برخی منتظر نتیجه. بعد از انتخابات هم نوبت تغییر و تحول وزرا و استقرار تیم مدیریتی جدید بود.

این روزها از کف بازار، میان مردم و پای درد دل فعالان بخش خصوصی و حتی دولتی که بنشینید، خبری از شور و هیجان نیست. حالا اما می‌توان گفت، اگر واقعا قصد بر انجام کار باشد، سال 97 بهترین فرصت است تا از روز نخست آن تا آخرین روز سال، شاهد اقدامات متعدد و اجرایی باشیم. به امید سالی بهتر و تبریک سال نو.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۲/۲۱

نظرات  (۱)

mamnoon

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">