ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساماندهی بازار کارت های اینترنتی آغاز شده است

| سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

کار ساماندهی بازار کارت‌های اینترنتی از 15 روزگذشته توسط کمیته اینترنت انجمن شرکت‌های انفورماتیک ایران آغاز شده است.

«ناصرعلی سعادت» ، رییس کمیته اینترنت انجمن شرکت‌های انفورماتیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر گفت: این کار با عنوان «طرح تضمین حداقل کیفیت» کارت‌های اینترنتی آغاز شده و انجمن شرکت‌های انفورماتیک یک گروه کارشناسی و یک گروه اجرایی برای این کار در نظر گرفته است.

وی افزود: در این طرح به شرکت‌های متقاضی آرم و نشان تضمین حداقل کیفیت داده می‌شود، شرایط به گونه‌ای است که شرکت‌های متقاضی، درخواست و مدارک خود را برای بررسی به انجمن شرکت‌های انفورماتیک ارسال می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگر متقاضیان شرایط را داشته باشند، به آنها اجازه داده می‌شود از این نشان روی کارت‌های اینترنتی و یا کارت تلفن اینترنتی خود استفاده کنند.

عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های انفورماتیک تصریح کرد: برای جلوگیری از تقلب، طرح برچسب استاندارد (هولوگرام) در این طرح اجرا می‌شود.

سعادت ادامه داد: انجمن این آرم و نشان را به شرکت‌هایی می‌دهد که مرحله کار کارشناسی را گذرانده باشند.

به گفته وی از پانزده روز پیش تا کنون که طرح آغاز شده، حدود 20 تا 30 شرکت تقاضاهایشان را داده‌اند و تا یک ماه دیگر شرکت‌ها می‌توانند از این آرم بر روی کارت‌هایشان استفاده کنند.

رییس کمیته اینترنت انجمن شرکت‌های انفورماتیک گفت: برای شرکت‌ها هیچ اجباری در استفاده از نشان «برچسب استاندارد» (هولوگرام) وجود ندارد اما استفاده از این آرم تضمینی برای کیفیت کارت‌های اینترنتی و کارت تلفن اینترنتی است.

سعادت افزود: در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد که در خرید کارت‌های اینترنت و کارت تلفن اینترنتی به نشان «تضمین حداقل کیفیت» توجه کنند.

عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های انفورماتیک اظهار داشت: همچنین برای اجرای طرح ساماندهی بازار کارت‌های اینترنتی، انجمن شرکت‌های انفورماتیک با اتحادیه دکه‌های توزیع نشریات تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده تا از توزیع کارت‌‌هایی که نشان «برچسب استاندارد» (هولوگرام)را ندارند، در این دکه‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح ساماندهی بازار کارت‌های اینترنتی یک ماه به شرکت‌ها مهلت داده می‌شود که محصولات بدون نشان خود را بدون مشکل بفروشند.

وی یادآور شد از حدود دو سال پیش تا کنون بر روی طرح «ساماندهی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده کارت‌های اینترنتی و کارت تلفن اینترنتی» کار شده است، اگر مشکلی پیش نیاید تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی نیز از مدت‌ها قبل اعلام کرده سرگرم کار روی استانداردسازی کارت‌های اینترنتی است و اخیراً نیز اعلام کرده به زودی در این خصوص اقدام خواهد کرد.

  • ۸۴/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">