ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساماندهی کدهای خدماتی تا پایان سال جاری

| سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان ‌تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ساماندهی کدهای خدماتی تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،'لطف الله سبوحی' روز سه شنبه افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، تمامی کدهای خدماتی واگذار شده قبلی نیز در چارچوب آیین‌نامه تدوین شده در این حوزه ساماندهی می‌شود.

وی افزود: کدهای خدماتی دو دسته هستند، گروهی با عدد '1' شروع می‌شود که به دو نوع سه رقمی و چهاررقمی تقسیم می‌شوند و گروهی با شماره xx096 به متقاضیان ارایه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ‌کدهای سه‌رقمی بیشتر در موارد ضروری که ماهیت مهم و حیاتی دارند، استفاده میشود و کدهای چهاررقمی بیشتر در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ‌کدهایی که با شماره «1» شروع می‌شوند شهری است و در هر شهر جداگانه راه‌یابی می‌شود و در صورت راهیابی بین شهری می‌بایست دارندگان این شماره‌ها با اپراتورهای مربوطه در این خصوص قرارداد امضا کرده و در قالب آن، هزینه‌های تعریف شده را نیز پرداخت کنند.

وی با بیان این که کدهای سه‌رقمی به صورت بی‌رویه واگذار شده است گفت : می‌بایست شماره‌هایی که برای کارهای غیر ضروری واگذار شده است ساماندهی شود.

وی تاکید کرد :‌بر این اساس تنها هشت کد سه‌رقمی که برای موارد ضروری نظیر پلیس 110، گاز، آب، برق و اورژانس استفاده می‌شود، به صورت سه رقمی باقی خواهد ماند.

لطف الله سبوحی تصریح کرد: مابقی متقاضیان می‌بایست تقاضای خود را در این خصوص به سازمان ارایه کنند و پس از بررسی‌های لازم به صورت کدهای چهاررقمی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به برنامه تعریف شده برای ساماندهی کدهای خدماتی با شماره xx 096 نیز اظهار داشت:‌ تعداد زیادی از این شماره‌ها واگذار شده است که براساس آیین ‌نامه جدید می‌بایست ساماندهی شوند.

معاون بررسی‌های فنی وصدور پروانه ‌های سازمان تنظیم مقررات افزود: متقاضیان این شماره‌ها نیز باید درخواست خود را با توضیحات کامل به سازمان ارسال و پس از بررسی و تایید با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قرارداد امضاء کنند.

وی تاکید کرد: ‌امیدواریم با تعامل خوب میان دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف با سازمان تنظیم مقررات بتوانیم تعهدات خود را در این زمینه پیگیری و اجرایی کنیم.

  • ۸۹/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">