ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه رجیستری گوشی‌ مسافری بسته است

| جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که اخبار درباره توقف سامانه فعلی رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد متناقض است، امروز خبرنگار فارس فعالیت این سامانه را بررسی کرد و سامانه امکان ثبت گوشی روی شماره پاسپورتی که در سفر نبوده را نداد.

به گزارش فارس، در حالی که طبق تاکید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قرار بود رجیستری گوشی مسافری به شکل فعلی از اول خردادماه لغو شود، یک روز قبل از موعد، عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران از امکان ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تا اطلاع ثانوی و طبق روال گذشته با هماهنگی وزارت کشور خبر داد.

قرار بود از اول خردادماه سامانه گمرک و ناجا به طور کامل و کارا به یکدیگر متصل شوند که در نتیجه فقط مسافران واقعی قادر به ثبت گوشی باشند و در واقع سامانه روی گوشی‌های غیرمسافر بسته شود.

تصمیم‌گیری درباره بسته یا باز بودن این سامانه در بازار تلفن‌همراه کشور بسیار سرنوشت‌ساز است.

امروز اول خرداد‌ماه خبرنگار فارس فعالیت این سامانه را بررسی کرد. این سامانه برای شماره پاسپورتی که در سفر نبوده است پیغام خطا نمایش داد و پس از احراز اصالت پاسپورت، در عمل امکان ثبت گوشی غیرمسافری فراهم نشد.

متن پیغام به این شرح است: «براساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در سه ماه گذشته برای شما ثبت نشده است.»

 

بازگشایی سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر تا ۲ روز آینده
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی از بازگشایی سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم درستی در مصاحبه با رادیو افزود: با بازگشایی دوباره سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر وضعیت بازار به روال سابق برخواهد گشت تا از زیان مصرف کننده نهایی جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: در شرایط فعلی که واردکنندگان نمی توانند سهم بازار را تامین کنند مسافران با ارائه کارت ملی و پرداخت حقوق دولت می توانند یک گوشی تلفن همراه را رجیستر کنند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک مخالف ادامه طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه مسافر بوده اند.
وی ضمن اشاره به نشستی که طی دو شب گذشته با وزیر کشور برگزار شده است، گفت: در نشست مزبور در مورد وضعیت بازار تلفن همراه بحث هایی صورت گرفت و مقرر شد تا زمانی که واردکنندگان بتوانند سهم بازار را تامین کنند رجیستری گوشی های تلفن همراه مسافر همچنان ادامه داشته باشد.
درستی با تاکید براینکه پس از تامین نیاز بازار از سوی واردکنندگان اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه مسافر نیز قطع خواهد شد، افزود: هم اکنون با قطع سامانه مدنظر قیمت گوشی تلفن همراه در بازار تا 600 هزار تومان افزایش یافته در حالی که شرکت های واردکننده حق گران فروشی را ندارند.

وی یادآور شد: در راستای نشست های مکرری که با وزارتخانه های کشور و صنعت، معدن و تجارت برگزار شده با اختصاص ارز برای واردات گوشی همراه واردکنندگان نیاز بازار را تامین خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">