ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه فروش سکه از دسترس خارج است

| چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ق.ظ | ۰ نظر

اگرچه دولت برای کنترل نرخ‌ها در بازار سکه و طلا، تصمیم به پیش فروش سکه در مقاطع مختلف کرده است، اما اکنون پیش فروش سکه یکماهه متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت برای کنترل بازار سکه و طلا، اقدام به پیش‌فروش سکه در مقاطع مختلف کرده است که بر این اساس، قرار بر این بود که سکه در مقاطع مختلف زمانی یکماهه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله و دوساله پیش فروش شود. بر این اساس اکنون بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که پیش فروش سکه در شعب بانک ملی در مقطع یکماهه متوقف شده است.

یک مقام مسئول در بانک ملی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: پیش فروش سکه در مقطع زمانی یک ماهه اکنون به دستور بانک مرکزی متوقف شده است، البته روز گذشته هم در سامانه از ساعت ۱۲ ظهر به بعد قطعی انجام شد.

وی افزود: اکنون فعلا پیش فروش سکه یک ماهه متوقف است و البته سامانه نیز همچنان قطع می‌باشد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله را اعلام کرده است که بر این اساس نرخ پیش‌فروش سکه‌ی طلا با سررسید یک ماهه، یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پیش‌فروش با سررسید سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۹ ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود.همچنین نرخ اعلام شده برای پیش‌فروش سکه با سررسید ۱۲ ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شعب منتخب باید با رعایت مفاد دستورالعمل مذکور، نسبت به پیش‌فروش مسکوک طلا تا اطلاع ثانوی و با قیمت‌های مذکور اقدام نمایند. نظارت بر حسن اجرای این امر توسط مسئولان واحدهای بانکی مورد درخواست بانک مرکزی بوده است اما اکنون به دستور بانک مرکزی، این پیش فروش متوقف شده است.

یک مقام مسئول در بانک مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: بانک مرکزی بر اساس سیاست‌های خود و به تناسب ذخایر طلا، ممکن است تصمیماتی را در بازار سکه اتخاذ نماید.

به گزارش مهر، در جریان معاملات امروز چهارشنبه بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۵ هزار تومانی به یک میلیون و ۸۵۶ هزار تومان رسید ضمن اینکه قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۷۷۹ هزار تومان رقم خورد.

در عین حال هر نیم سکه ۹۱۱ هزار تومان، ربع سکه ۵۸۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۳۵۷ هزار تومان معامله شد.

  • ۹۷/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">