ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه معلم‌یاب راه‌اندازی شد

| يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه «معلم یاب» با هدف تسریع در تامین نیروی مورد نیاز مدارس غیردولتی و گزینش افراد با صلاحیت و راهی برای معرفی افراد جویای کار دارای شرایط لازم به منظور احراز شغل معلمی از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا،مدیر کل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه در آئین رونمایی از سامانه معلم یاب اظهار داشت: افراد جویای کار و موسسان مدارس غیردولتی می توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه moallemyab. ir وارد شده و تقاضای خود را اعلام کنند.
مجید طهرانیان افزود: اگر مدارس غیر دولتی به دنبال تامین نیروی مورد نیاز خود هستند این کار به عهده دولت نیست به همین دلیل به نظر می رسد راه اندازی سامانه معلم یاب ضمن کمک به بکارگیری نیروی با صلاحیت، افراد جویای کار نیز برای ورود به بازار اشتغال فضایی خواهند داشت تا متناسب با تخصص خود مشغول به کار شوند.
مدیر کل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی بسیاری در کشور داریم که عموما به تولیدات صنعتی و خدماتی می پردازند اما کمتر بنگاه اقتصادی در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می کند که سامانه معلم یاب البته چنین هدفی دارد.
وی افزود:با گسترش فعالیت سامانه معلم یاب و فعالیت هایی از این دست به طور قطع به سمت جذب نیروهای دارای صلاحیت حرفه ای، رتبه بندی مدارس غیردولتی و میزان دقیق شهریه که برای والدین قابل دسترس باشد، خواهیم رفت.

* سازمان مدارس غیردولتی تنها نهاد صدور مجوز برگزاری دوره آموزشی معلمان
مدیر کل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت : تا چهار سال قبل فضای آموزشی برای معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی وجود نداشت.
طهرانیان اظهار داشت: در این میان دولت هم اعتبار کافی برای برگزاری این دوره ها حتی در مدارس دولتی را نداشت زیرا به لحاظ حقوقی و قانونی هنگامی که دولت عهده دار مسئولیت آموزش کارکنان باشد به دنبال آن، در آینده این افراد درخواست استخدام را برای خود قائل می شدند اما با ورود بخش خصوصی به موضوع آموزش و جذب نیروی انسانی در مدارس غیردولتی تا حدود زیادی این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه دولت نباید وارد کارهای جزئی شود و اموری از این قبیل باید به دست بخش خصوصی سپرده شود، ادامه داد : البته آموزش حدود 300 هزار نفر از کارکنان مدارس غیردولتی یا سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش کار ساده ای نبود به همین دلیل تعداد زیادی از موسسان بخش خصوصی وارد عرصه شدند.
وی گفت : اکنون 14 هزار و 800 مدرسه غیردولتی در کشور با یک میلیون و 500 هزار دانش آموز فعالیت دارند و اگر برخی تخلفات آن هم به طور محدود صورت می گیرد نباید تمامی اقدامات بخش خصوصی زیر سوال برود.
مدیر مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد : اینکه گفته می‌شود مدارس غیردولتی شهریه 100 میلیون تومانی دریافت می کنند به هیچ وجه صحت ندارد و صرفا خطای چند مدرسه را به پای تمامی فعالیت مدارس غیردولتی نباید بگذارند.
طهرانیان ادامه دا : در این شرایط حساس اقتصادی اجاره بهای مدارس غیردولتی بر اساس افزایش 15 درصدی که رئیس املاک کشور اعلام کردند بسته شده در حالی که امروز شاهد هستیم برخی از این مدارس افزایش 70 درصدی اجاره بها داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به مدارس غیردولتی باید مهربانانه تر باشد، گفت : با همکاری مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در سه سال آینده تمامی معلمان مدارس غیردولتی باید برای تایید صلاحیت حرفه ای خود در دوره های آموزشی شرکت کنند و امسال نیز معلمان باید در دوره آموزشی 54 ساعته بدو خدمت شرکت کنند.
مدیر پروژه سامانه معلم یاب نیز در این آئین گفت: این سامانه که از حدود دو ماه قبل به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است تاکنون حدود 2 هزار و 200 نفر از افراد جویای کار درخواست خود را ثبت کرده اند.
محمود حسینی افزود: این سامانه با هدف تسریع در تامین نیروی مورد نیاز مدارس غیردولتی و گزینش افراد با صلاحیت و راهی برای معرفی افراد جویای کار دارای شرایط لازم به منظور احراز شغل معلمی از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت : افراد جویای کار از طریق این سامانه می توانند مشخصات فردی، سوابق شغلی، تخصص و مهارت های خود، پایه تحصیلی و مدرسه مورد نظر خود را به ثبت برسانند.
مدیر پروژه سامانه معلم یاب تصریح کرد : همچنین سامانه مذکور این فرصت را برای موسسان مدارس غیردولتی فراهم کرده تا درخواست نیروی مورد نیاز خود را با تکمیل مشخصات فردی و مدرسه تحت مدیریت خود اعلام کنند تا در نهایت هم نیاز این مدارس تامین شود و هم زمینه شغلی برای افراد جویای ایجاد شود.
حسینی یادآور شد: صرفا افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا امکان ثبت نام در این سامانه را دارند و البته الزامی برای موسسان مدارس غیردولتی برای ثبت درخواست نیروی مورد نیازشان وجود ندارد بلکه صرفا این سامانه شرایطی را برای تسهیل در بکارگیری نیروی مورد نیاز مدارس غیردولتی فراهم کرده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">