ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت «دیوار» بانک مرکزی را هم دور زد

| دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر
به رغم اعلام بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش رمز ارزها در داخل کشور، بررسی‌ها نشان می‌دهد که سایت  دیوار جولانگاه دلالان این عرصه شده است. دیوار قبلا هم به دلیل تخلفات این چنینی و انتشار آگهی‌های غیر قانونی و غیرمتعارف مورد انتقاد قرار گرفته بود. اگر چه هیئت دولت در مصوبه ششم مردادماه خود، استخراج رمزارزها را با مجوز وزارت صمت قانونی اعلام کرد، اما طبق اعلام بانک مرکزی، خرید و فروش رمزارزهای استخراج شده در داخل کشور، ممنوع شده است.

ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ۱۷ تیر امسال، تصریح کرد که خرید و فروش بیت‌کوین در ایران ممنوع است و مردم نباید وارد این حوزه شوند. این اظهارات مستند به بخشنامه‌های رسمی بانک مرکزی نیز هست. این بانک در اطلاعیه‌ای در ۱۹ اردیبهشت امسال به طور رسمی اعلام کرد که «تشکیل و فعالیت اشخاص برای ایجاد و اداره شبکه پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک، از نظر این بانک، غیرمجاز محسوب می‌شود و بانک مرکزی حق پیگرد قانونی اشخاصی را که با نادیده گرفتن مقررات، به ایجاد و اداره شبکه اقدام یا نسبت به آن تبلیغ می‌کنند، برای خود محفوظ می‌داند». با این همه، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که برخی سایت‌های خرید و فروش در کشور که در آن ها همه نوع کالا آگهی می‌شوند، جولانگاه برخی دلالانی شده است که به رغم هشدارهای داده شده، به وفور و به صورت علنی آگهی خرید و فروش رمز ارز را درج کرده‌اند و این آگهی‌ها نیز بدون هیچ گونه ممانعتی در فضای این سایت‌ها اجازه انتشار یافته‌اند. در این زمینه بررسی سایت دیوار حاکی از این است که حتی آگهی‌هایی با عنوان آژانس خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز در این سایت به ثبت رسیده است.

این نخستین بار نیست که دلالان، با استفاده از چنین زیرساخت‌هایی به انجام فعالیت های مخرب می‌پردازند. به طوری که پیش‌تر نیز، قیمت سازی‌های کاذب در حوزه هایی نظیر خودرو و مسکن در این سایت‌ها، واکنش دستگاه‌های ناظر و حذف موقت قیمت این کالاها از سایت‌های یادشده را رقم زده بود.

منبع: خراسان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">