ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظارت بر سایت‌های اینترنتی، خود‌سانسوری را رواج نمی‌دهد، عنوان کرد: سایت‌های مخالف دولت‌ها در تمام دنیا فیلتر می‌شوند.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با «توانا» گفت: وزارت ارشاد در خصوص تهیه لایحه جامعی برای نظارت بر فضای سایبر، در تلاش است تا آن را به قانون مطبوعات ملحق کند.

وی افزود: لایحه‌ای در کمیسیون حقوقی مجلس در ‌خصوص جرایم رایانه‌ای به تصویب رسیده است تا با سایت‌هایی که افشای اطلاعات می‌کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کپی‌رایت و توهین به افراد، جزء جرائم رایانه‌ای محسوب می‌شود، تصریح‌ کرد: تولید محتوای مستهجن در فضای سایبر، بسیار مشاهده می‌شود و بر اساس قانون مربوط به جرائم رایانه‌ای باید با آن برخورد جدی شود.
* نظارت بر سایت‌های اینترنتی، خود‌سانسوری را رواج نمی‌دهد

این نماینده مجلس با اشاره به تهمت و افترا به افراد توسط برخی سایت‌های اینترنتی اظهار‌ داشت: مقابله با انتشار شایعات، جنگ روانی دشمن، تهاجم فرهنگی و پایمال ‌شدن حریم خصوصی افراد، باید هدف اصلی نظارت بر سایت‌های اینترنتی باشد.

ابطحی اخذ مجوز برای فعالیت سایت‌ها را ضروری دانست و ادامه ‌داد: تمام سایت‌ها باید قبل از آغاز به فعالیت، از وزارت ارشاد مجوز بگیرند همچنین وزارت ارشاد برای ارائه یک طرح جامع نظارت بر سایت‌های اینترنتی در تلاش است.

وی با بیان اینکه نظارت بر سایت‌های اینترنتی، خود‌سانسوری را رواج نمی‌دهد، گفت: نظارت بر سایت‌ها در تمام کشورها و حتی کشورهایی که از جریان آزاد اطلاعات برخوردار هستند‌ وجود‌ دارد.
* برخی سایت‌های فعال ایرانی، مرجع کاملی برای محققان خارجی هستند

ابطحی افزود: کشورهای غربی برای زیر سؤال بردن ایران، موضوع نظارت بر سایت‌ها را اقدامی ‌علیه آزادی فردی و موجب گرایش به رسانه‌های خارجی عنوان می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی سایت‌های فعال ایرانی از جمله «تبیان» اضافه ‌کرد: سایت «تبیان» در شهر قم، مرجع بسیاری از محققان خارجی و مسلمانان جهان است؛ این سایت، نمونه‌ای بسیار خوب از سایت‌های داخل کشور است که مطالب مناسبی را منتشر می‌کنند.

وی تصریح ‌کرد: کشورهایی مانند مالزی، کره ‌جنوبی و اندونزی با وجود ادعای آزادی اطلاعات، به فیلتر بسیاری از سایت‌های خود اقدام می‌کنند همچنین کشورهای غربی که سایت «تویتر» و «یوتیوب» را برای اهداف مورد ‌نظر خود ایجاد ‌کرده‌اند در صورت لطمه خوردن از آنها، بلافاصله اقدام به فیلتر این سایت‌ها خواهند کرد.

  • ۸۹/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">