ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرمایه گذار خارجی تالیا کیست؟

| يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه‌ی تالیا در حال حاضر بیش از 911 هزار مشترک در کشور دارد که طبق قراردادش با مخابرات با رسیدن به مرز 2 میلیون مشترک می‌تواند از رومینگ دوطرفه برخوردار شود و با توجه به تاکید قرارداد مبنی بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌ی تالیا برای تسریع در توسعه‌ی این شبکه قرار است از مشارکت یک سرمایه‌گذاری خارجی نیز استفاده کند.

به گزارش (ایسنا)، مدیران ارشد شبکه‌ی تالیا معتقدند این شبکه تاکنون به بیش از 60 درصد تعهدات خود صرفا با تکیه بر توان داخلی عمل کرده است.

به گفته‌ی مسوولان مربوطه شبکه‌ی مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا از ابتدای بهره‌برداری علاوه بر تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌های کشور را تحت پوشش خود قرار داده و با سرمایه‌گذاری بیش از 8 هزار سهامدار یک شرکت تعاونی به بهره‌برداری رسیده است که طی مدت بهره‌برداری 57 درصد از مجموع درآمد ناخالص این پروژه به دولت تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایسنا چندی پیش صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - از اعلام آمادگی سه سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت با تالیا خبر داده و گفته بود: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی این شرکت مقدمات لازم فراهم شده است.

به گفته‌ی فیضی تالیا از ابتدای فعالیت خود دارای مجوز جذب 2 میلیون مشترک بود اما به دلیل فراهم نشدن زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در این پروژه با سهم 49 درصد انجام طرح توسعه آن به تعویق افتاد و در حال حاضر سه سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت با تالیا اعلام آمادگی کرده‌اند.

تالیا یک هلدینگ سرمایه‌گذاری است که 60 درصد از درآمد ناخالص آن به دولت پرداخت می‌شود و حتی با خصوصی‌سازی مخابرات این شرکت به صورت دولتی باقی خواهد ماند.

اما وفا غفاریان - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - اواسط شهریورماه سال جاری از موافقت اصولی با ورود یک سرمایه‌گذار جدید به پروژه تالیا از سوی مخابرات ایران خبر داده و گفته بود: تالیا یک درخواست کلی برای ورود سرمایه‌گذار جدید برای توسعه‌ی شبکه خود به مخابرات ارائه داده که مخابرات نیز موافقت اصولی خود را با این درخواست اعلام کرده است.

به گفته‌ی وی سرمایه‌گذار جدید تالیا می‌تواند با قبول تعهدات و در چارچوب قرارداد به سرمایه گذاری و توسعه شبکه تالیا اقدام کند.

احمد علمایی - مدیر کل دفتر مشارکت‌های غیردولتی مخابرات - نیز مرحله دوم اجرای طرح توسعه‌ی شبکه تالیا را مطابق قرارداد به حضور سرمایه‌گذار خارجی منوط دانسته و می‌گوید: پیمانکار داخلی که پیش از این در توسعه این شبکه شرکت می‌کرده نیز حضور دارد اما برای توسعه شبکه موافقت به حضور سرمایه‌گذار خارجی صورت گرفته و میزان جذب مشترکان تالیا در این مرحله بسته به نظر سرمایه‌گذار خارجی دارد.

لازم به ذکر است که تالیا پس از اخذ موافقت شرکت مخابرات ایران که کارفرمای این شرکت محسوب می‌شود برای جذب سرمایه‌گذار جدید اکنون طرح توسعه‌ی شبکه خود را پپش گرفته است و قصد دارد با خرید تجهیزات مورد نیاز خود یک میلیون شماره به ظرفیت شبکه خود بیفزاید.

  • ۸۷/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">