ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخی مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند حمله سایبری با ویروس استاکس نت به ایران موجب شده تا این کشور از این طریق سلاح های سایبری خود را بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اورشلیم پست، ایگال اونا، رئیس شبکه سایبری رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای به حمله سایبری به شبکه آب این کشور اشاره کرد و گفت: ما می ۲۰۲۰ را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ مدرن نرم افزار سایبری به حساب می‌آوریم. یک حمله سازمان یافته زیربنای شبکه آب را هدف گرفت. در صورت عدم مقابله با چنین حمله‌ای، خسارات سنگینی به بار می‌آمد که به عدم دسترسی شهروندان به آب سالم منجر می‌شد.

هرچند ایگال اونا به طور صریح این حمله را به ایران نسبت نداده اما در یک مصاحبه اعلام کرد این عملیات توسط یک کشور انجام شده است.

همچنین در بخشی از این مصاحبه تلویحاً اشاره شده ایران با مهندسی معکوس ویروس استاکس نت به سلاح‌های سایبری جدیدی دست پیدا کرده است.

در این بخش آمده است: برخی مقامات اطلاعاتی کشور آمریکا معتقدند استفاده از ویروس استاکس نت برای ایجاد تاخیر در برنامه هسته‌ای ایران در ۲۰۱۰-۲۰۰۹ میلادی، به این کشور کمک کرد تا اسلحه‌های سایبری خود را بسازد.

به گزارش مهر، استاکس نت بدافزار رایانه‌ای است که با استفاده از نقص امنیتی موجود در میانبرهای ویندوز، با آلوده کردن رایانه‌های کاربران صنعتی، فایل‌های اسکادا (مربوط به نرم‌افزارهای WinCC و PCS۷ شرکت زیمنس) را جمع‌آوری کرده و به یک سرور خاص ارسال می‌کند.

این بدافزار توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و به منظور خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران در ۲۰۰۹ ساخته شده بود.

  • ۹۹/۰۹/۲۵

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">