ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلیمانی: سرمردم شیره مالیده میشد

| يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۸۷، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه خدمات الکترونیک قول می‌‏دهیم هر نیازی وجود داشته باشد را بی‌‏پاسخ نگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سلیمانی امروز در همایش تجارت الکترونیک اظهار داشت: هر طرحی که به روی میز وزارت ارتباطات ارائه شود را رفع نیاز می‌‏کنیم، به شرط آنکه طرحی تعریف شده با ابعاد مشخص باشد، نه اینکه طرحی کلیشه‌‏ای؛ چرا که طرح کلیشه‌‏ای به درد نمی‌‏خورد. در واقع با طراح، تفاهمنامه امضا کرده و در زمان کوتاه نیاز او را برطرف می‌‏کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: امروز بانک‌‏ها هیچ محدودیتی برای ارائه سرویس‌‏های الکترونیکی ندارند. آنها هر چه از وزارت ارتباطات خواستند در اختیارشان گذاشتیم؛ بانک‌‏هایی که به دنبال خدمات الکترونیکی هستند، نباید راه غلط را بروند، در حالی که زمانی راه را اشتباه می‌‏رفتند. وی ادامه داد: امروز همه بانک‌‏ها به شبکه الکترونیکی اتصال دارند،‌مگر اینکه خودشان نخواسته باشند. برای این کار فقط کمی همت و غیرت لازم است.

وی با اشاره به فعالیت‌‏های وزارت اطلاعات در دولت نهم گفت: در طول این سه سال از منابع دولتی استفاده نکرده‌‏ایم، حتی سوددهی را چند برابر کرده‌‏ایم. سود ناخالص وزارت ارتباطات در سال 84، 340 میلیارد تومان بوده است،‌در حالی که امسال این میزان انشاءالله به هزار و 800 میلیارد تومان می‌‏رسد.

وی اظهار داشت: اگر آن زمان سر مردم شیره مالیده می‌‏شد و برای تلفن همراه دوره ثبت‌‏نام می‌‏گذاشتند، امروز این خدمات به روز است. در سال 82 متقاضیان با قیمت بالا با طی کردن یک دوره انتظار صاحب سیم‌‏کارت می‌‏شدند.

وی افزود: امروز هر جوانی با مبلغ کم می‌‏تواند صاحب سیم‌‏کارت شود، مثلاً با پنج هزار تومان سیم کارت می‌‏خرد. البته باز هم باید کار را توسعه بدهیم و تخصص‌‏ها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در انجام پروژه‌‏ها مشکلاتی داریم که باید مرتفع کنیم. در حال حاضر پروژه ملی اجرای دیتا در کشور در حال انجام است اما به شدت از کمبود طراح رنج می‌‏بریم.

  • ۸۷/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">