ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: نشریات و مطبوعات الکترونیکی گسترش بیشتری پیدا کرده است و فناوری روز در برخی موارد بکار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی پس از بازید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در یادداشتی که نسخه‌ای از آن در اختیار فارس قرار گرفت با اشاره به تنوع، شور و هیجان اصحاب مطبوعات، قابلیت‌های بالفعل و بالقوه موجود در این مجموعه‌ها، تلاش و انگیزه اطلاع‌رسانی، حضور جمعیت بازدید کننده قابل توجه، وجود سلایق مختلف در بین مطبوعات، آرایش ویژه غرفه‌ها، سماجت خبرنگاران جوان برای طرح سوال، شادابی و خندانی مسئولان غرفه‌ها، تلاش زیاد برگزار کنندگان نمایشگاه آورده است: در بازدید امروز از نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور عموم دست‌اندرکاران اطلاع رسانی در عرصه کشور و جهان بودیم.مطبوعات و نشریات از نظر کمی و تنوع خوب هستند و از نظر سلیقه و پوشش درخواست مردم وضعیت در نمایشگاه مطبوعات امسال خوب است و از نظر قالب و ظاهر مطبوعات بعضا پیشرفت خوب داشته‌اند.

وی در ادامه یادداشت خود این چنین بیان کرده است که در این نمایشگاه نشریات و مطبوعات الکترونیکی گسترش بیشتری پیدا کرده است و فناوری روز بعضا بکار گرفته شده است و مطبوعات جدید پا به عرصه حضور گذاشته‌اند و حضور خوبی داشته‌اند.

سلیمانی در یادداشت خود آورده است: تمامی نشریات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در هر زمینه‌ای، دوست دارند بازدید کننده مطلبی در دفتر یادبودشان بنویسد ولی آیا بنده‌ی دانشگاهی و در موقعیت و مسئولیت فعلی می‌توانم فقط یک جمله کلیشه‌ای تشکر بنویسم؟

اگر نظرم در مورد یک مطبوعه را بخواهم بنویسم، باید کمتر از حداقل یک صفحه نباشد و برجستگیها و کاستی‌های آنها را ذکر کنم این آمادگی را داشتم و اعلام داشتم اگر هر مطبوعه و نشریه‌ای نظرم را می‌خواهد مشروط به چاپ آن بدون قید شرط و بدون کم و کاست و بدون حاشیه و نظر نویسی حاضرم حداقل یک صفحه بنویسم ولی ظاهرا هیچ‌کدام هماهنگ نشد.

وزیر ارتباطات در این یادداشت این چنین بیان کرده است که دلنگران شدم که نظر مسئولان و خوانندگان بصورت شفاف و نوشته برای مطبوعات سخت است در عین حال باز اعلام می‌کنم هر روزنامه، نشریه، مطبوعه و خبرگزاری که نظر اینجانب را می‌خواهد و آماده ارایه هستند مشروط به شرط بالا تا مردم از دیدگاه وزیری نسبت به مطبوعه‌ای آگاه شوند و فضای اطلاع‌رسانی باز و وسیع‌تر شود. این ابتکار می‌تواند از همین هفته با اعلام آمادگی نشریات و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها شروع شود.

سلیمانی ذکر چند نکته کلی را هم یادآور شده از جمله:

1 - به نظرم با توجه به پیشرفت‌های انجام شده در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، فناوری ضرورت دارد بعضی نشریات و مطبوعات در قالب و ظاهر خود و در تنوع بخشی با مطالب خود تجدید نظر جدی و مثبت انجام دهند.

2 - بنظر می‌رسد مدیران و سردبیران و دست‌اندرکاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید نگاه خود را نسبت به خبرنگاران عوض کنند و نیروهای خود را سرمایه بدانند و مسئولیت فعلی بیشتری به آنها دهند و مطالب آنها را با دید جدیدی نگاه کنند، نگاهی وسیع‌تر جامع‌تر.

3 - مردم ما مشتاق اطلاع‌رسانی هستند و باید دسترسی به اطلاعات سهل‌تر شود تبلیغات بیشتر می‌خواهد، مردم ثابت کردند هزینه دریافت اطلاعات صحیح را حاضرند پرداخت کنند، بنابراین همت بیشتری می‌طلبد.

4 - دسترسی سریع به اطلاعات و اخبار نیاز جدی جامعه است، نقش مطبوعات در این سرعت باید بیشتر شود.

  • ۸۷/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">