ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سمینار CERT کشورهای اسلامی برگزار شد

| چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۱ نظر

برای نخستین بار سمینار CERT (آگاهی رسانی ، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای ) کشورهای اسلامی در کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و با مشارکت 14 نماینده رسمی مهمترین کشورهای اسلامی و نماینده رسمی از مرکز تحقیقات مخابرات ایران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سمینار CERT کشورهای اسلامی با هدف تشکیل گروه و مرکز هماهنگی پاسخ به حوادث و آسیب پذیری های رایانه ای و ایجاد گروه های واکنش سریع در این حوزه مخصوص کشورهای اسلامی با حضور نماینده رسمی مرکز تحقیقات مخابرات تشکیل شد.

بنابر این گزارش گروه ها و مراکز CERT در بسیاری از کشورها، تاسیس و خدمات خود را به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می کنند، اما به علت بروز برخی چالش های و فعالیت های انفرادی و درون مرزی این کشورها و با توجه به مشابه بودن عمده این فعالیت ها با دیگر کشورها، اندک اندک شکل گیری مرکز هماهنگی فرامرزی بین کشورها مطرح شده و متعاقب این نیاز و پیرو فعالیت های متعدد آغاز شده در این حوزه سمینار CERT کشورهای اسلامی (OIC-CERT AGM2009) تشکیل شد.

گفتنی است در این سمینار علاوه بر ارائه سخنرانی های تخصصی در حوزه امنیت، برگزاری نمایشگاه محصولات شرکت های مالزی در این حوزه ، برگزاری کارگاه عملی مقابله با حملات رایانه ای و آشنایی کشورها از روند اقدامات یکدیگر و تبادل تجربیات ، قطعنامه کاری OIC- CERT نیز تهیه و تدوین شد.

  • ۸۷/۱۱/۳۰

نظرات  (۱)

با تشکر در خصوص مقابله با رخدادهای امنیتی CERT یا CSIRT بیشتر از زبان متخصصان مطلب ارائه دهید سایت خوبی دارید ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">