ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سند تک برگی می‌تواند کارت هوشمند شود

| دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در مورد سند دفترچه ای منگوله‌دار که امروز در قالب یک برگ شده است معتقدیم این سند تک برگی نیز در مرحله انتقال است و می‌تواند به یک کارت هوشمند تبدیل شود.

به گزارش فارس، احمد تویسرکانی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد یک سازمان فراگیر است و مردم با خدمات سازمان مرتبط هستند و به همین جهت ما در این مجموعه دو رویکرد را مدنظر داریم.

وی افزود: رویکرد اول تحول‌گرایی و ایجاد تحولات منطبق با نیازهای مردم است و دیگری نظارت و کنترل و پاسخگویی به تقاضاهای مردم که خوشبختانه در هر رو مورد عملکرد موفقی داشته‌ایم.
تویسرکانی تصریح کرد: صدسال سنتی بودن سازمان مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود، در پاسخگویی تأخیر داشتیم، صدها هزار  دفاتر بزرگ جستجوی سوابق دچار مشکل شده بود و ده‌ها میلیون پرونده‌های ثبتی در اثر حوادث و گذر زمان دچار از بین رفتن و پوسیدگی شده بود. 
 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: سازمان ثبت در سال های اخیر با سیاست گذاری ‌هایی که داشته در حوزه تحول اداری در بین دستگاه های کشوری پیشگام بوده است. بخش زیادی از فرآیندها اصلاح و سیستم‌های الکترونیکی و زیرساخت های خوبی ایجاد شده است اما همچنان در مرحله تحول هستیم.
وی افزود: شکایات دسته بندی شده و در راستای شکایات مردم رویکرد تحول را انجام داده ایم. برخی شکایات درباره تسریع در ارائه خدمات بود. در گذشته مردم در چندین مرحله به سازمان ثبت مراجعه می‌کردند و کارها براساس اوراق بهادار انجام می‌شد که خوشبختانه در حال حاضر اوراق بهادار حذف شده و همه به امضای الکترونیک تجهیز شده اند.
 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در برنامه تیتر امشب سخن می گفت،‌ ادامه داد: در حال حاضر نیازمند به روز رسانی سوابق هستیم. مثلا در مورد سند دفترچه ای منگوله‌دار که امروز در قالب یک برگ شده است معتقدیم این سند تک برگی نیز در مرحله انتقال است و می‌تواند به یک کارت هوشمند تبدیل شود. در سیستم سنتی و دستی مشکلات فراوانی بود که در سیستم جدید نیازی به سلسله مراتب قبلی نیست.
  تویسرکانی گفت: نگاه دستگاه اجرایی به سازمان ثبت فقط نگاه درآمدزایی بوده و این سازمان‌ در طول سال ها مورد بی مهری دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. باید نیازمندی‌های مردم در این حوزه تامین شود تا بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.
 وی تأکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مرحله تحول با کمبود منابع مواجه است. سعی ما در سازمان ثبت اسناد و املاک این بوده که تمامی بایگانی‌ها را آرشیو و از فایل‌های الکترونیکی استفاده کنیم اما به لحاظ کمبود منابع و عدم تخصیص بودجه مناسب به این سازمان با مشکل مواجه هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">