ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: جرائم سایبری موجب نقض آرامش شهروندان می‌شود و مجرمان می‌توانند به مقاصد شوم خود برسند.

به گزارش فارس، عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه صبح امروز در اجلاس ملی پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری اظهار داشت:فضای سایبری امروز دیگر محدود به رایانه‌های شخصی نیست و هرکس براساس امکانات خود می‌تواند به بخش‌های مهمی از این فضا دسترسی پیدا کند.

وی افزود: امروز فضای سایبری برخلاف مرزهای حاکمیتی گسترده شده و امروز باعث صرفه جویی در وقت مردم و حتی کمک به محیط زیست هم کرده است.

عراقچی تصریح کرد: واضح است که به دلیل وجود چالش‌ها و مشکلات نمی‌توان صورت مسأله استفاده از آن را پاک کرد، در حوزه چالش‌های سایبری بسیاری از نهادها تلاش کرده اند تا مشکلات را بررسی کنند اما هنوز موفق نشده‌اند.

وی گفت: امروز شاهدیم که دولت‌ها هنوز در تعریف تروریسم به یک تعریف واحد نرسیده‌اند و حالا باید پرسید چگونه می‌توان در حوزه تروریسم سایبری به یک تعریف و اجماع رسید و این خود یک موضوع اساسی است.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تأکید کرد: باید امیدوار باشیم تا نهادهای بین المللی بتوانند با تعاریف حقوق بین الملل راه حل‌هایی را برای چالش‌ها و تهدیدات فضای سایبری بیابند.

وی تصریح کرد: جرائم سایبری موجب نقض آرامش شهروندان می‌شود و مجرمان می‌توانند به مقاصد شوم خود برسند، این جرایم به دلیل ماهیت‌شان مرزها را درنوردیده و به همین دلیل در یک جرم دولت‌های بیشتری دچار مشکل می‌شوند.

عراقجی گفت: متاسفانه هیچ سند جامعی برای مبارزه و پیشگیری با جرایم سایبری وجود ندارد و حتی کنوانسیونی که شانزده سال پیش هم تصویب شد کارایی خود را ندارد، ما بر این باوریم که دولت‌ها باید برای تنظیم یک سند جامع اقدام لازم را مبذول کنند و این در حالی است که ایران همواره در این راستا گام برداشته است.

  • ۹۶/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">