ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهمی در تجارت الکترونیک جهان نداریم

| جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی گفت:سالانه‪۱۲‬هزار میلیارد دلار در سطح جهان از طریق تجارت الکترونیک درآمد کسب می‌شود و سهم ما در این میان اصلا به چشم نمی‌آید.
دکتر محمود زرگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز افزود: برآوردهایی درباره سهم ایران از تجارت شده و رقم پنج میلیارد ریال هم اعلام شده اما این رقم چندان دقیق نیست.
وی گفت: زمینه‌های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور آماده است، الان کمتر شهری است که دسترسی به اینترنت در آن امکان پذیر نباشد اما برای توسعه تجارت الکترونیک نیاز به فرهنگ‌سازی است.
این مقام اقتصادی افزود:برخی از مسایلی که در زمینه نحوه پرداخت‌ها یا توسعه زیرساخت‌های فنی مانع توسعه تجارت الکترونیک است به‌بانکهاو مخابرات مربوط است و وزارت بازرگانی در چارچوب وظایف خود زیر ساخت لازم را برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم کرده است.
وی افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی نبود امکان پرداخت پول با کارت‌های اعتباری را عاملی برای رونق نگرفتن تجارت الکترونیک در کشور می‌دانند در حالی که گره‌این کار در مشکل کارتها نیست، پرداخت وجه تنها بخشی از تجارت قلمداد می‌شود مهمترین بخش تجارت بازاریابی و جلب مشتری است.
مدیر کل توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی گفت: مهم این است که نسل جدید با توسعه الکترونیک و اینترنت و راهکارهای استفاده از آن به خوبی آشنا شود، بزرگترین ضربه به فرزندانمان آن است که آنها را مثل خودمان تربیت کنیم، آنها باید از کودکی با نسل‌های جدید رایانه و علم آشناشوند.
زرگر گفت: توسعه تجارت و الکترونیک در گرو توانمند بودن بنگاههای اقتصادی و رقابت سالم این بنگاههااست ، بنگاه اقتصادی باید ریسک پذیر شود و سرمایه‌گذاری دراقتصاد را افزایش دهد ، استفاده از تجارت الکترونیک همه این فرصت‌ها را دراختیار بنگاهها قرار می‌دهد.
وی افزود: زمانی کشور ماازاینترنت و استفاده‌ازآن رویگردان بوداما امروز همگان به‌این قضیه پی برده‌اند که پیوستن به دنیای اینترنتی اجتناب ناپذیر است،امروز حرف نخست را در تولید و تجارت کسی می‌زند که‌ابزارهای الکترونیک دراختیار دارد و از آن بهره می‌گیرد.

  • ۸۵/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">