ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهم ۹۴درصدی تهرانی‌ها از تراکنش موبایلی

| سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

تعداد تراکنش‌های موبایلی از ۳۸۴ میلیون تراکنش در بهار ۹۸ به ۳۰۶ میلیون تراکنش در بهار ۹۹ رسیده که به نظر می‌رسد الزامی شدن رمز دوم پویا بر این موضوع تاثیر به‌سزایی داشته است.
به گزارش آنا، براساس داده‌های منتشر شده از سامانه شاپرک، تراکنش‌های انجام شده از طریق موبایل در بهار ۹۹ به ۲/۶ هزار میلیارد تومان رسیده که این میزان در زمان مشابه، ۲/۵ هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از رشد ۵درصدی است. همچنین سهم از کل مبلغ تراکنش‌ها در بهار ۱۳۹۹ به ۰/۳ درصد رسید است. این درحالی است که تعداد تراکنش‌های موبایلی از ۳۸۴ میلیون تراکنش در بهار ۹۸ به ۳۰۶ میلیون تراکنش در بهار ۹۹ رسیده که به نظر می‌رسد الزامی شدن رمز دوم پویا بر این موضوع تاثیر به‌سزایی داشته است.

تراکنش‌های خرید پایانه فروش نیز به لحاظ  تعداد تراکنش‌ها به ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تراکنش رسیده که این مقدار در زمان مشابه ۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تراکنش بوده که رشد ۲۰/۴ درصدی را نشان می‌دهد که سهم ۹۰ درصدی را از کل تراکنش‌ها داشته است. مبلغ این تراکنش‌ها در سه ماهه نخست سال ۹۹، ۷۹۲ هزار میلیارد تومان بوده که رشد ۲۴/۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه داشته است.

تراکنش‌های خرید اینترنتی نیز در فصل بهار ۹۹ به ۴۲۳ هزار میلیاردتومان رسیده که افزایش ۱۷/۶ درصدی داشته است همچنین مبلغ تراکنش‌ها نیز با رشد ۲۱۲/۷ درصدی به ۱۹۰ هزار میلیار تومان رسیده است که سهم ۱۹/۲ درصدی از مبلغ کل تراکنش‌ها دارد.

سهم تهران از مبلغ کل تراکنش‌های خرید از طریق موبایل ۹۷/۴ درصد، تراکنش‌های خرید پایانه فروش ۲۴درصد و ۹۲/۷ تراکنش‌های خرید اینترنتی ۹۲/۷ است.

  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">