ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود تلفن ثابت و همراه 1682 میلیارد تومان

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه تعداد تلفن‌های همراه در کشور 11 میلیون بیشتر از تلفن ثابت است، گفت: کل سود مخابرات از تلفن ثابت و تلفن همراه در سال گذشته به 16 هزار و 823 میلیارد ریال رسید.

به گزارش فارس، صابر فیضی در سومین مجمع مخابرات و اولین مجمع پس از خصوصی سازی کامل این شرکت با ارائه تاریخچه‌ای از ورود مخابرات به بورس اظهار داشت: ضریب نفوذ شرکت مخابرات نسبت به آمار جهانی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و همچنین، سود پس از کسر مالیات در سال گذشته 15 هزار میلیارد و 183میلیون ریال، مالیات 4هزار میلیارد و 564 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: سود قبل از کسر مالیات مخابرات در سال گذشته 40 هزار میلیارد و 904 میلیون ریال و درآمد عملیاتی مخابرات نیز 60 هزار میلیارد و 651 میلیون ریال بود که این رشد اثر مثبت خصوصی‌سازی در 5 ماهه آخر سال 88 که کامل واگذار شد را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه سود عملیاتی شرکت از سال 84 تا 87 سیر صعودی داشته و هزینه‌های عملیاتی نیز به دلیل رشد سریع در ارتباط سیار در این حوزه صرف شد تصریح کرد: این اقدامات جهش بلندی در رشد فعالیت‌ها این شرکت داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 86 دولت صاحب مخابرات بوده و در سال 87 با ورود این شرکت به بورس هزینه‌‌هایی به مخابرات تحمیل شد که در سال 88 این هزینه‌های تحمیلی افزایش یافت ولی بر اساس عملکرد خوب شرکت پس از خصوصی‌سازی توانستند این هزینه‌ها را جبران و دوباره سیر صعودی خود برگردنند.

فیضی با اشاره به اینکه در سال 88، میزان 25 میلیون و 410 هزار و 361 شماره تلفن ثابت و 35 میلیون و 427 هزار و 101 شماره تلفن همراه ثبت شده است، بیان کرد: تعداد تلفن همراه که در این آمار ذکر شده قبل از شروع ثبت نام سیم‌کارت‌های خانواده همراه اول محاسبه شده و در حال حاضر این آمار بیشتر نیز شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات با تأکید بر اینکه تعداد تلفن‌های همراه 11 میلیون بیشتر از تلفن ثابت است، گفت: در سال 87 سودی که شرکت از تلفن ثابت در سال گذشته کسب کرد 3.457 میلیارد ریال بود که در سال 88 این رقم به 4.239 میلیارد ریال رسید.

فیضی در ادامه تصریح کرد: سود تلفن همراه در سال 87 به میزان 10 هزار و 759میلیارد ریال بوده که این میزان در سال 88 به 12.584 میلیارد ریال رسیده، نشان از رسیدن کل سود شرکت در سال 88 از 14 هزار و 216 میلیارد ریال به 16.823 میلیارد ریال در این دو حوزه شده است.

فیضی با اشاره به اینکه 1102 شهر تحت پوشش تلفن همراه بوده و کل روستاهای کشور نیز طی سال 86 و 87 پوشش داده شده، بیان کرد: 79 درصد از جاده‌های کشور تحت پوشش تلفن همراه است که شامل 96.6 درصد جاده‌های اصلی، 70 درصد جاده ریلی و 86.5 درصد جاده فرعی می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات در پایان با اشاره به اینکه تعداد تلفن ثابت در جهان سیر نزولی داشته ولی در ایران این روند همچنان صعودی است، بیان کرد: 83.5 درصد روستاهای کشور تحت پوشش تلفن ثابت هستند.

  • ۸۹/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">