ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود مخابرات واقعی است

| جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مجمع عمومی مخابرات شنبه با حضور سهامداران این شرکت پرمتقاضی و مسوولان مخابرات و بورس برگزار می شود این در حالی است که هنوز برخی از ابهامات ازجمله بدهی مخابرات که گفته می شود دولت باید آن را پرداخت کند به طور ضمنی حل شده است ولی هنوز تاییدیه دولت برای پرداخت بدهی به دست مسوولان بورس و سازمان حسابرسی نرسیده است .همچننین بحث استهلاک نیز از ابهامات موجود است که هنوز به طور کامل رفع نشده است .

در این خصوص مجتبی عبدالهی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت : داشتن تاییدیه دولت برای حسابرسی شدن اموال و دارایی های مخابرات الزامی است و تنها نمی توان به جملات شفاهی بسنده کرد .

وی تصریح کرد:مجمع مخابرات در حالی روز شنبه برگزار می شود که تاحدودی ابهامات موجود حل شده است و باید برای سود سهام سالیانه تصمیم گیری شود .

این کارشناس بازار سرمایه گفت : مجمع طبق قانون تجارت باید حداقل سالی یک ‌بار تشکیل شود که مهم‌ترین بخش آن گزارش هیات مدیره به مجمع و بعد استماع گزارش بازرس و حسابرسی قانون شرکت از طرف مجمع و تقسیم سود، تعیین بازرس قانونی و تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشاری است که باید آگهی‌های شرکت در آن چاپ شود و این جزو مواردی است که همه ساله اتفاق می‌افتد.

وی افزود: شرکت‌های بورسی حداقل 31 تیرماه یعنی 4 ماه بعد از پایان سال مالی باید مجمع‌شان را تشکیل دهند و این مراحل را آنجا تعیین کنند و طبق قانون باید بعد از تعیین میزان سود هشت ماه بعد از آن سود سهامداران پرداخت شود.

وی همچنین گفت : : یک شرکت می تواند هزینه استهلاک خود را بر اساس اصول حسابداری و ماده 151 مالیات مستقیم آن کمتر از میزان تعیین شده اعلام کند و مخابرات نیز هزینه استهلاک را کمتر از میزان تعیین شده اعلام کرده و این عمل بر اساس اصول حسابداری درست است .

با ورود مخابرات به بورس دولت پرداخت هر گونه هزینه قبلی شرکت را تعهد کرد لذا دولت باید نسبت به پرداخت هزینه هایی همچون مالیات سنوات و اعطای پروانه بهره برداری مخابرات متعهد باشد .

وی افزود : مخابرات حدود 260 میلیارد تومان بابت هزینه مالیات سنوات قبل از ورود به بورس را برآورد کرده و از آنجا که این هزینه ها به دوره قبل از ورود به بورس بر می گردد دولت باید پرداخت آن را تقبل کند.

این کارشناس ادامه داد : مخابرات سود 1600 میلیارد تومانی و به ازای هر سهم معادل 37 تومان را اعلام کرده که این سود واقعی است .

  • ۸۹/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">