ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود 30 تومانی برای سهام مخابرات پیشنهاد شد

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

سومین مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی، با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و اکثر سهامداران در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش (ایسنا)، در ابتدای این مجمع سیدمصطفی سیدهاشمی - نایب رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات - با تأکید بر شعار روز جهانی مخابرات (شهر بهتر، زندگی بهتر با خدمات مخابراتی) گفت: در سال‌های تابناک پیروزی انقلاب اسلامی شرکت مخابرات ایران به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و یکی از موضوعات مهم در زمینه خصوصی‌سازی، سودآوری و مزایای حاصل از آن است.

او ادامه داد: همانگونه که می‌دانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آسیایی، مخابرات خصوصی است یا در فرآیند اجرایی آن گام برمی‌دارند که ما نیز با توجه به تلاش زیرمجموعه خود توانستیم گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

وی در ادامه افزود: ما به‌عنوان یک شرکت خصوصی یک سری توقعات از سازمان‌ها، کارکنان و رسانه‌ها داریم؛ اول اینکه وزارت ارتباطات و در رأس آن تنظیم مقررات در تصویب قوانین و مقررات و تعرفه‌گذاری به نحو مؤثر عمل نمایند. دوم، سازمان بورس و دیگر نهادهای پولی شرکت مخابرات را به عنوان یک شرکت مؤثر دخیل و در جریان تصمیمات خود قرار دهند.

او ادامه داد: رسانه‌ها همانگونه که در جریان خصوصی‌سازی اخبار مربوط به این شرکت را تحلیل می‌کردند، امروز نیز همراه ما باشند و در انعکاس اخبار مخابرات، حمایت و منافع جامعه را بر منافع خاص ارجحیت دهند و هم‌چنین از سهامداران توقع داریم بازارگردانی کنند و به شایعات بی‌اساس توجه نکنند.

سیدهاشمی با تأکید بر اینکه پایان فرآیند خصوصی‌سازی آغاز حرکت خصوصی‌سازی گفت: ما امروز در حالی مجمع را برگزار می‌کنیم که برای اثبات صحت سهام مخابرات و عدم انحصار در عرصه این سهام با اعضای شورای رقابت جلسات متعددی داشتیم و از این شورا به خاطر حمایت بی‌دریغ ایشان تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: باید بگوییم اگر در سال 1386 سود 130 ریالی و در سال 1387 سود 140 ریالی تصویب شد، در سال 1388 با حضور بخش خصوصی و با تلاش همه کارکنان با توزیع سود بیش‌تر نسبت به سال گذشته مواجه هستیم و مبلغ 300 ریال پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: این در حالی است که سهامداران باید بدانند در تعرفه‌ها افزایش نداشتیم و سرمایه‌گذاری و توسعه را متوقف نکردیم و شاهد افتتاح پروژه‌ها با هزینه‌ای معادل 2 هزار میلیارد ریال در کل استان‌ها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: هدف ما نیز از برگزاری سومین مجمع عادی سالانه توزیع سود بین سهامداران است، به‌طوریکه نسبت سود به فروش در سال 87، 18 درصد، در سال 88، 27 درصد و این یعنی 48 درصد نسبت رشد سود به فروش ما بوده است.

سیدهاشمی با تأکید بر اینکه خریداران باید بدانند که ما به عنوان مخابرات هیچ ملکی را به فروش نرساندیم، گفت: در تأیید این سخنان باید بگوییم که حتی یک درصد دارایی‌های جاری که در اختیار ما بود را نیز استفاده نکردیم.

او ادامه داد: جا دارد که از تلاش همه همکاران خود که در ایام نوروز بی‌وقفه تلاش کردند تا ما امروز این مجمع را به موقع برگزار و سود سهامداران را پرداخت کنیم، تشکر کنم و در پایان به این فرمایش امام صادق (ع) اشاره کنم که فرموده است "فضیلت جهاد را جست‌وجو کردم و آن را در پس هزینه زندگی زن و فرزند یافتم"، بنابراین هدف ما نیز رضایت شما سهامداران و لبیک به این فرموده رهبر معظم انقلاب است که این سال را سال تلاش مضاعف و کار مضاعف اعلام کردند.

داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - هم در این مجمع گفت: خوشحالیم که در سال جاری این توفیق را پیدا کردیم که مجمع را زودتر از سالهای گذشته برگزار کنیم و این خود نویدی ست بر اهمیت خصوصی‌سازی و امیدواریم همواره بتوانیم این تاریخ را جلو بیندازیـم.

او تصریح کرد: همانـگونه که می‌دانید در تاریخ 19 مردادماه 87 شرکت مخابرات ایران وارد بورس شد و نخستین مجمع عمومی در 28 اسفندماه 87 برگزار شد.

زارعیان ادامه داد: در سال دوم، تلاش همکاران ما این بود که بتوانیم مجمع را در تاریخ مقرر برقرار کنیم. در واقع دومین مجمع در تاریخ 31 تیرماه برگزار شد.

او تاکید کرد: از زمان خصوصی‌سازی کامل، بیش از 5 ماه نمی‌گذرد و ما در این مدت کوتاه شاهد تحولات زیادی بودیم و جا دارد از کسانی که کمک کردند این روند به خوبی انجام شود، از جمله سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی و وزارت ارتباطات و بویژه همکاران خودمان در سراسر کشور که تلاش کردند علاوه بر خصوصی‌سازی، مجمع عمومی بسیار زودتر از زمان مقرر برگزار شود، تشکر کنیم.

  • ۸۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">