ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سومین همایش ICT برگزار شد

| چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

در آستانه هفته پژوهش سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد نسل جدید شبکه‌‏های مخابراتی( NGN ) صبح امروز درهتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا، مهندس رضا پارسا دبیر سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شبکه تلفن داده و موبایل سلولی به تدریج و با توجه به نیازهای ارتباطی به صورت مجزا و هر یک با مقوله‌‏ها و سرویس‌‏های مربوط به خود بوجود آمده و پیشرفت کرده‌‏اند.

وی افزود: این تک محوری عامل چالش‌‏های جدید دنیای مخابرات دردو دهه اخیر شده است، از این رو زیر ساخت‌‏ها و تجهیزات نصب شده بایستی به گونه‌‏ای متحول شوند که پاسخگوی نیازهای روزافزون سرویس‌‏های چند رسانه‌‏ای و داده باشد.

پارسا ادامه داد: این در حالی است که در جهان امروز شبکه گسترده نسل آینده (NGN ) پاسخگوی این نیاز است، ولی از آنجایی که راه اندازی شبکه NGN مستلزم صرف زمان و هزینه فراوانی است کارشناسان و قانون گذاران می بایست توجه جدی به این مسیر گذار داشته باشند .

وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش را بررسی چالش‌‏های پیش روی صنعت مخابرات برای گذار به شبکه های ارتباطی نسل بعد و از زاویه های مختلف دانست و افزود: تبیین و تشریح ضرورت‌‏ها و الزامات توسعه گذار به شبکه‌‏های نسل آینده و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و کاربردی از مهمترین اهداف ما برای برگزاری سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویگرد NGN است.

دبیر سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تاکید بر اهمیت شبکه‌‏های نسل آینده مخابرات و ورود کشور به این بحث گفت: شبکه نسل آینده به دلیل برخورداری از ویژگیهای منحصر به فرد در ارائه متمرکز سرویسهای درخواستی کاربران مقرون به صرفه و سهل و الوصول است و موجب شتاب در روند توسعه فناوریهای نوین نیز می شود.

وی ضرورت بومی کردن این تکنولوژی را یاد آور شد و گفت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای طرح دیدگاههای مختلف پیرامون مسایل تخصصی NGN در دانشگاه‌‏ها است.

براساس این گزارش، در این همایش 10 مقاله منتخب و 3 مقاله برتر معرفی شدند و از نویسندگان آنها تقدیر شد.

در دو دوره گذشته این همایش موضوعات مدیریت در فناوری اطلاعات و ارتباطات ومدیریت و راهبری مراکز داده مورد بررسی قرار گرفته بود.

  • ۸۷/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">