ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیستم امضای دیجیتال در حال انجام است

| سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

گواهی و امضای دیجیتال دو سرویس جدید در شبکه پستی است که تمام مشخصات تحویل گیرنده مرسوله را در دستگاه‌‏های کوچک PDA ثبت می‌‏کند.
مهندس نادر صابری وند ، عضو هیات مدیره شرکت پست ایران ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص طرح‌‏های الکترونیک این شرکت با اشاره به امضای دیجیتالی، گفت: زمانی که نامه‌‏رسان مرسوله را به گیرنده تحویل می‌‏دهد ، به جای دریافت رسید ، روی همان دستگاه امضا کرده و این اطلاعات در شرکت پست بر سیستم کامپیوتری دانلود شده و زمان توزیع و تحویل تمام مرسولات در پست ذخیره می‌‏شود.

وی، با بیان این که سیستم ردیابی TRACK&TRACE شرکت پست نیز به امضای دیجیتالی مربوط است ، یادآور شد: سیستم پی‌‏گیری T&T که در تمام واحدهای پستی وجود دارد به هر یک از شهروندان این امکان را می دهد که با تحویل مرسولات پیشتاز به واحدهای پستی ، مشخصات این مرسوله را وارد سیستم کرده و ساعت , تاریخ و محل تحویل آن را ثبت کنند که در این پروسه کاری مرسوله ثبت شده به اداره توزیع می‌‏رسد و وارد دستگاه‌‏های PDA شده و به امضای دیجیتال متصل می‌‏شود.

وی ، افزود: شهروندی که مرسوله پیشتاز خود را به شبکه پستی داده است می‌‏تواند پی‌‏گیری کند که مرسوله وی در چه وضعیتی است.

مهندس صابری وند ، با اشاره به این که سایت IRPOST.IR اطلاعات دقیق مرسولات پستی افراد در اختیار آنها قرار می‌‏دهد، خاطرنشان کرد:‏ تمام شهروندانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند می‌‏توانند با وارد کردن شماره مرسوله خود در سایت شرکت پست به سیستم ردیابی و پی‌‏گیری متصل شوند.

عضو هیات مدیره شرکت پست، گفت: در حال حاضر سیستم ردیابی تنها مخصوص مرسولات پیشتاز است که در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده تمامی مرسولات ثبتی چه سفارشی , چه پیشتاز و چه امانات ، همه وارد سیستم T&T شود.

وی ،‌‏ با تاکید بر این که در خصوص مرسولات عادی نمی‌‏توان از سیستم ردیابی استفاده کرد , افزود: این سیستم در هیچ جای دنیا برای مرسولات عادی امکان پذیر نیست ؛ چراکه این طرح نیازمند شماره اختصاصی است که در مرسولات عادی وجود ندارد.

مهندس صابری وند ، در خصوص طرح T&T ، تصریح کرد: بیش از 4 سال است که این طرح مورد استفاده قرار می‌‏گیرد و هر سال تکمیل‌‏تر می‌‏شود ؛ اما هنوز در کشور جا نیافتاده است.

وی ، با بیان این که رسانه‌‏های جمعی باید در اطلاع رسانی اقدامات پست همکاری داشته باشند , تاکید کرد: در واحدهای پستی و پشت قبوض پیشتاز تبلیغات به نحوی صورت می‌‏گیردکه استفاده از سیستم‌‏های الکترونیکی پست نهادینه شود.

عضو هیات مدیره شرکت پست ، یادآور شد: تا زمانی که استفاده از اینترنت فراگیر نشود ، راه اندازی سیستم‌‏های الکترونیکی در کشور مزیت چندانی ندارد.

وی ، افزود: باید دسترسی به اینترنت برای همه امکان پذیر باشد تا به نحوی از آلودگی هوا , ترافیک و ترددهای بی‌‏مورد جلوگیری شود.

مهندس صابری وند ، در خصوص مزیت استفاده از سیستم ردیابی مرسولات پیشتاز ، گفت: با استفاده از این سیستم کیفیت در شبکه پستی طبق استانداردها ارتقاء پیدا خواهد کرد ؛ چراکه کاملا مکانیزه است و به راحتی اطلاعات مدیریتی , تعداد مرسولات ارسال شده,

وزن , مبدا و مقصد آن مشخص می شود.

وی ، تعداد مراجعه‌‏کنندگان به سایت شرکت پست را روزانه 5 تا 6 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ارایه سرویس T&T هیچ اثری در قیمت استفاده مردم از آن نداشته و این سیستم تنها در جهت تکریم ارباب رجوع, به دلیل جلب رضایت و ارتقاء کیفیت عرضه شده است.

  • ۸۴/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">