ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شایعه شبنم تقلبی تکذیب شد

| يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر پروژه طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی)، برخی اخبار مبنی بر وجود بارکد تقلبی شبنم در سطح بازار را تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان امکان ایجاد بارکد دو بعدی تقلبی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شبنم، 'غلامرضا نوری زاده' انتشار برخی شایعات مبنی بر وجود بارکدهای غیر همسان با کالاها و یا تقلبی در بازار را ناشی از مقاومت برخی مخالفان دانست و گفت: شماری تلاش می کنند با انتشار اخبار غلط و شایعات نادرست در باره این پروژه که به قاچاق آنها کمک می کند، مانع از پیشرفت آن شوند.

وی معتقد است: پروژه شبنم، فرایندی به روز و حساب شده است و بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی های تعیین شده با هدف ساماندهی بازار و حمایت از تجار رسمی و قانون مدار پیش خواهد رفت.

نوری زاده درباره زمان بر بودن الصاق شبنم روی کالاها که از سوی برخی وارد کنندگان بیان شده نیز گفت: این فرایند مدام در حال کوتاه تر شدن است و در کمتر از 24 ساعت بارکدها صادر می شود.

ی افزود: در زمان حاضر گروهی از کالاها که قبل از اجرای شبنم وارد بازار شده اند، در کف بازار موجود است که باعث شده تا بازرسان در تشخیص کالاهای دارای شبنم و فاقد آن دچار مشکل شوند، به همین دلیل به صورت موقت و به این منظور که این سری از کالاها نیز بارکد دریافت کنند، فرایند نصب بارکد در کف بازار و خارج از فرایند واردات انجام می شود.
وی افزود: این روال تا 15 مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از آن، پنج گروه کالایی مشمول الصاق شبنم فقط در مبادی وارداتی بارکد دریافت می کنند، بنا بر این متقاضیان می توانند تا این تاریخ به اتحادیه مربوطه برای دریافت شبنم مراجعه کنند و پس از آن وجود کالای بدون بارکد در بازار پذیرفتنی نیست و به عنوان کالای قاچاق از بازار جمع آوری می شود.

مدیر پروژه شبنم می گوید: اجرای این طرح در بازار تلفن همراه موفقیت آمیز بود و موجب افزایش واردات رسمی گوشی تلفن همراه شد.

طرح شبنم به عنوان یکی از روش های پیشرفته پیگیری و ردیابی کالا از اول اردیبهشت ماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، در این طرح بیش از 11 گروه کالایی از طریق الصاق برچسب کد رهگیری شناسایی می شوند.

این طرح برای نشان دادن اصالت یک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود. رهگیری و شناسایی توسط یک گوشی موبایل که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌ باشد، قابل انجام است.

روش دیگر برای اطمینان از اصالت کالا، پیامک کردن کد 16 رقمی روی کالا به سامانه‌ شبنم، مشتری می‌تواند اطلاعات روی کالا را با اطلاعات دریافتی از سامانه تطبیق داده و در صورت مغایرت، به سیستم بازرسی گزارش دهد.

  • ۹۱/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">