ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه مخابراتی کشور ارتقا می یابد

| سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از جایگزینی تجهیزات دیجیتال سیستمهای انتقال مخابرات به جای رادیوهای آنالوگ موجود این شبکه خبر داد و گفت: رادیوهای دیجیتال دارای حجم بیشتر، کیفیت انتقال صدای بهتر و میزان پوشش دهی قوی تری هستند.

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سیستمهای انتقال شبکه مخابرات کشور از کابل مسی، فیبرنوری، شبکه های انتقال مایکروویو و ماهواره استفاده می شود که هر یک از این سیستمها کاربردهای خاص خود را دارند گفت: معمولا در مناطقی که استفاده از این امکانات به دلیل نزدیکی فواصل شبکه، مقرون به صرفه نیست از سیستمهای رادیو استفاده می شود.

وی ادامه داد: تا پیش از این در شبکه های انتقال مخابراتی از رادیوهای قدیمی آنالوگ استفاده می شد که دارای ظرفیت کم، حجم بزرگ و قدرت کمی بودند اما مخابرات درصدد بروز رسانی این سیستمها و ارتقای شبکه موجود است. به همین دلیل در حال جمع آوری این رادیوها و جایگزینی آن با رادیوهای دیجیتال است.

زارعیان با تاکید بر اینکه جمع آوری رادیوهای آنالوگ در شبکه های مخابرات استانهای مختلف انجام می شود، ادامه داد: شرکت مخابرات ایران با توجه به ظرفیت انتقالی که نیاز دارد به تدریج نسبت به ارتقای این شبکه اقدام می کند تا مسائل اقتصادی این شرکت نیز نادیده گرفته نشود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: رادیوهای دیجیتال نسبت به رادیوهای آنالوگ حجم بیشتر، کیفیت انتقال صدای بهتر و میزان پوشش دهی قوی تری در شبکه های انتقال مخابراتی دارند و در مناطقی که ضرورت ایجاب می کند با نصب این تجهیزات، ظرفیت شبکه انتقال افزایش می یابد.

  • ۸۹/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">