ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر یک سایت خبری فناوری اطلاعات گفت: شرکتهای واسط ارایه‌دهنده خدمات " فضای میزبانی وب" ( ‪ (HOSTING‬فاقد دانش و تجربه لازم هستند و هیچگونه نظارت قانونی نیز بر نحوه فعالیت آنها در کشور وجود ندارد.

" علی شمیرانی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: با توجه به رشد روز افزون ایجاد سایتهای اینترنتی توسط ایرانیان و افزایش شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات میزبانی وب، ضرورت وجود یک نهاد ناظر بر عملکرد این قبیل شرکتها احساس می‌شود.

وی با اشاره به‌اینکه ارایه خدمات میزبانی وب در کشور موضوع جدیدی است، افزود: به همین دلیل هنوز قوانین و رویه‌های مشخصی، برای این حوزه وجود ندارد.

شمیرانی تصریح کرد: ما هنوز فاقد تجربه و دانش لازم برای عقد قراردادهای خارجی در زمینه تامین خدمات فضای میزبانی وب هستیم.

وی با اشاره به وضعیت سایتهای ایرانی گفت: اکثر این سایتها از خدمات میزبانی سرورهای خارجی استفاده می‌کنند و نبود تجربه و قراردادهای مشخص در این زمینه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مدیران آنها شده است.

به گفته وی، به هنگام هک شدن سایتها یا خرابی سرورهای میزبان، مدیران سایتهای ایرانی هیچ دسترسی و امکانی برای پیگیری مشکلات ندارند.

شمیرانی‌درباره سایتهای با پسوند "آی.آر"(‪ (IR‬اظهار داشت: مرکز تحقیقات فیزیک نظری که ارایه‌دهنده این دامنه‌های اینترنتی است هیچ مسوولیتی در قبال فضای وب آنها ندارد و فقط پاسخگوی حق ثبت نام دامنه است.

وی نظارت مراجعی مانندسازمان تنظیم مقررات برشرکتهای‌ارایه فضای میزبانی وب در ایران که از سرورهای خارجی خدمات می‌گیرند را منتفی دانست و تصریح کرد: این سازمان فقط بر روی شرکتهایی که فضای میزبانی وب داخلی ارایه می‌دهند، نظارت دارد.

شمیرانی اضافه کرد: مشخص نیست این قبیل شرکتها از کدام نهاد مجوز اخذ می کنند و چارچوب فعالیت آنها به چه شکل است.

  • ۸۴/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">