ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت بورس، ریسک‌های مخابرات را بررسی کرد

| چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۸، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با تشکیل کمیته بازار، ریسک‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت مخابرات ایران را در آستانه عرضه بلوکی سهام این شرکت تشریح کرد.

به گزارش سنا،"محمدرضا رستمی" ‌معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس درباره این جلسه گفت: مطابق ماده 9 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار هرگونه انتقال (به استثنای انتقالات قهری)، به میزان بیش از 50 درصد سهام متعلق به سهامداران عمده، قبل از پایان سال دوم پذیرش منوط به اظهارنظر کتبی بورس و موافقت هیأت پذیرش خواهد بود.

به همین دلیل با تشکیل جلسه کمیته بازار، موارد با اهمیت درباره سهام این شرکت و ریسک های مترتب بر آن به هیأت پذیرش اعلام شد.

وی افزود: موارد مربوط به پروانه ارائه خدمات، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها در وهله اول از جمله موارد مهمی به شمار می‌روند که لازم است خریداران توجه و اهتمام کافی به آنها داشته باشند.

وی تعیین تکلیف سهام شناور آزاد این شرکت را مورد توجه قرار داد و گفت: تعیین تکلیف در خصوص تعهد کتبی سازمان خصوصی‌سازی دررابطه با عرضه اولیه حداقل 16 درصد از سهام شرکت انجام نشده جزو موارد قابل توجه درباره سهام مخابرات است.

وی همچنین بر ضرورت شفاف‌سازی درباره میزان تعهدات مخابرات به سهامداران خود تاکید کرد و گفت: ضروری است قبل از عرضه بلوک مخابرات در خصوص کلیه تعهدات سهامداران فعلی شرکت مربوط به قبل از زمان واگذاری در قبال شرکت و اشخاص ثالث از جمله دعاوی حقوقی، بدهی‌های مالیاتی، بدهی‌های سنواتی و غیره تعیین تکلیف نهایی شود.

وی در بخش دیگر به مباحث مرتبط با پروانه ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: تغییرات سهامداری موثر بر شرایط دارنده پروانه، مدت اعتبار و شرایط تمدید پروانه،تعهدات سهامداران فعلی در خصوص مبالغ سالانه و مبالغ مستقل و جبران خسارت احتمالی مربوط به عملیات قبل از واگذاری شرکت و سایر تعهدات سهامداران فعلی می تواند از مصادیق شرایط منجر به تعلیق یا لغو پروانه محسوب شود.

رستمی در خاتمه به تطبیق اساسنامه مخابرات با اساسنامه تیپ شرکت‌های بورسی اشاره کرد و گفت: لازم است شرکت مخابرات درخصوص تصویب اساسنامه شرکت مطابق اساسنامه نمونه تایید شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تعهد کتبی دهد.

  • ۸۸/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">