ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت زیرساخت IDC ایجاد می کند

| شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۸۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت تاکید کرد که اجرای پروژه مرکز داده‌های ملی به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل شد.

" محمد باقر ظهوری فر" افزود : اجرای این پروژه پیش ازاین در شرکت فناوری اطلاعات پیگیری می‌شد که پس از تغییر اساسنامه و وظایف آن شرکت، اجرای آن به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شده است .

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز داده ملی (‪ (IDC‬پس از تصویب شورای اقتصاد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شد و این مرکز با هدف میزبانی سایت‌های دولتی ، نگهداری و بایگانی اطلاعات ملی ایجاد می‌شود.

ظهوری‌فر افزود : یکی از پیش نیازهای اصلی ایجاد این مرکز، شناسایی حجم اطلاعات سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی است تا میزان اطلاعاتی که باید در این مرکز نگهداری شود ، مشخص باشد و براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار یادآور شد: درحال حاضر نامه‌ای به امضای وزیر ارتباطات برای سازمان و نهادهای مختلف ارسال شده است تا حجم اطلاعات مورد نیاز خود را برای نگهداری در آی دی سی (‪ (IDC‬اعلام کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد ، ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال برای ایجاد فاز اول این مرکز در نظر گرفته شده است که افزایش یا کاهش میزان این سرمایه‌گذاری با جمع‌آوری اطلاعات دستگاه مشخص می‌شود.

  • ۸۶/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">